loading...
جورچین
مرادی بازدید : 32 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)




کمدینها، هنر-پیشه ها، نویسنده ها و روانکاوان از گذشته های دور در جستجوی کشف این راز بوده اند که چه عاملی می تواند منجر به خنده دار شدن موضوعی شود و اکنون دانشمندان آن را در یکی از ساده ترین قوانین زندگی انسان کشف کرده اند.


"زیگموند فروید" فکر می کرد شوخ طبعی ناشی از احساس برتری یا ناسازگاری است، در حالی که "مارک تواین" ریشه این رفتار را خوشی نمی دانست بلکه راز شوخ طبعی را در اندوه می دید.
اکنون دانشمندان اعلام کرده‌اند برای همیشه به این بحث خاتمه خواهند داد. به گفته آنها شوخ طبعی ناشی از تخطی آرام و بی خطری از مسیری معمولی است که جهان بر روی آن در حرکت است.
انسان زمانی موضوعی را خنده دار می بیند که آن موضوع برخلاف شیوه ها و شکلهای پذیرفته شده معمولی باشد. همچنین بر اساس این مطالعه هر فرد حاضر در یک رویداد به تنهایی باید درباره تشخیص خنده دار بودن یک موقعیت قضاوت کنند.
متخصصان روانکاوی در دانشگاه کلرادو تصمیم گرفتند فرضیه خود را درباره لزوم بی خطر بودن یک ناهنجاری اجتماعی برای خنده دار شدن آن با درخواست از تعدادی از داوطلبان برای اجرای تعدادی موقعیت خنده دار و یا معمولی به اثبات برسانند.
در یکی از این اجراها با قرار دادن یک فرد متعصب در موقعیتی که برایش ناخوشایند بود و قرار دادن فردی بی تفاوت در همان موقعیت، دانشمندان دریافتند گزینه اول بیشتر باعث خنده افراد شد زیرا در آن از حدود اخلاق تخطی شده بود. همچنین قرار دادن افرادی که رفتن به کلیسا از برنامه های همیشگی آنها بود و افرادی که هرگز به کلیسا نمی رفتند، در دو موقعیت مختلف نشان داد هر فرد به صورت مجزا و شخصی درباره خنده دار بودن یک موقعیت تصمیم گیری می کند.
به گفته "جان بیشاپ" کمدین و مجری یکی از برنامه های کمدی مشهور شبکه بی بی سی، تخطی از هنجارها بهترین مدل برای تشریح حس شوخ طبعی است. شوخ طبعی باید مانند نگاه کردن از میان پنجره ای با شیشه های ترک خورده باشد، در این صورت می توان موضوعی را دید اما آنچه دیده می شود متفاوت از واقعیت است. همچنین عبور بیش از اندازه از هنجارها می تواند موقعیتی را آزاردهنده و یا توهین آمیز کند که این به هیچ وجه خنده دار نیست.
براساس این گزارش، محققان معتقدند این یافته می تواند به توضیح اینکه چرا یک موقعیت خنده دار در تمامی فرهنگهای کشورهای مختلف خنده دار به شمار نمی رود نیز کمک کند. زیرا هنجارها در جوامع مختلف متفاوت اند و شیوه تخطی از آنها نیز از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت دارد.

مرادی بازدید : 39 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

[تصویر: 1338044918_526101_377363868951530_115648...08_121.jpg]

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
از همه گل‌های سرخ دنیا متنفر باشیم فقط چون در کودکی وقتی خواستیم گل‌سرخیرا
بچینیم خاری در دستمان فرو رفته است.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
دیگر آرزو کردن و رویا دیدن را از یاد ببریم و جرات زندگی بهتر داشتنرا لب تاقچه به فراموشی بسپاریم فقط به این خاطر که در گذشته یک یا چند تا از آرزوهایماناجابت نشدند.


زندگی را نخواهیم فهمید اگر
عزیزی را برای همیشه ترک کنیم فقط به این خاطر که در یک لحظه خطایی ازاو سر زد و حرکت اشتباهی انجام داد.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
دیگر درس و مشق را رها کنیم و به سراغ کتاب نرویم فقط چون در یک آزموننمره خوبی به دست نیاوردیم و نتوانستیم یک سال قبول شویم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
دست از تلاش و کوشش برداریم فقط به این دلیل که یک بار در زندگی سماجتو پیگیری ما بی‌نتیجه ماند.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
همه دست‌هایی را که برای دوستی به سمت ما دراز می‌شوند، پس بزنیم فقطبه این دلیل که یک روز، یک دوست غافل به ما خیانت کرد و از اعتماد ما سوءاستفادهکرد.

زندگی را هرگز نخواهیم فهمید اگر
فقط چون یکبار در عشق شکست خوردیم دیگر جرات عاشق شدن را از دست بدهیمو از دل‌ بستن بهراسیم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
همه شانس‌ها و فرصت‌های طلایی همین الان را نادیده بگیریم فقط به اینخاطر که در یک یا چند تا از فرصت‌ها موفق نبوده‌ایم.

فراموش نکنیم که بسیاری اوقات در زندگی وقتی به در بسته‌ای می‌رسیم و یک‌صدکلید در دستمان است، هرگز نباید انتظار داشته باشیم که کلید در بسته همان کلید اولباشد.
شاید مجبور باشیم صبر کنیم و همه صد کلید را امتحان کنیم تا یکی ازآنها در را باز کند.
گاهی اوقات کلید صدم کلیدی است که در را باز می‌کند و شرط رسیدن به اینکلید امتحان کردن نود‌ و نه کلید دیگر است. یادمان باشد که زندگی را هرگز نخواهیم فهمید اگر کلید صدم را امتحاننکنیم فقط به این خاطر که نود و نه کلید قبلی جواب ندادند. از روی همین زمین خوردن‌هاو دوباره بلندشدن‌هاست که معنای زندگی فهمیده می‌شود و ما با توانایی‌ها و قدرت‌هایدرون خود بیشتر آشنا می‌شویم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر از ترس زمین خوردن هرگز قدم در جادهنگذاریم

مرادی بازدید : 23 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

چگونه مى توان با همسرى كه بسیار حساس، كسل، بى حوصله و یا خشك و جدى است همزیستى كرد؟ چنانچه برخى اوقات چنین افكارى در مورد همسرتان دارید به معناى پشیمانى شما از عهد و پیمان با همسرتان نیست.


گاهى فكر مى كنیم به بن بست رسیده ایم
چگونه مى توان با همسرى كه بسیار حساس، كسل، بى حوصله و یا خشك و جدى است همزیستى كرد؟ چنانچه برخى اوقات چنین افكارى در مورد همسرتان دارید به معناى پشیمانى شما از عهد و پیمان با همسرتان نیست. شما فقط گاهى این طور احساس كرده اید كه تركیب و جور شدن شخصیت ها و اصالت ها همواره سبب راحتى خیال و آرامش نمى شود و پى مى برید كه بین شخصیت شما و او تفاوت هایى وجود دارد. هنگامى كه او قلب شما را مى شكند یا با رفتارهاى نادرست خود قوانین اجتماعى را نادیده مى گیرد، ممكن است فكر كنید كه كوتاهى از شما بوده است و از انتخاب خود متعجب شوید. اگر شما و همسرتان بیشترین وقت خود را به مشاجره و جدل مى گذرانید شاید بهتر باشد نگاه دقیق ترى به علل این برخوردها داشته باشید. یكى از علل ناراحتى و آشفتگى ما به شیوه تفكرمان برمى گردد. بدین معنا كه ما فكر مى كنیم همسرانمان باید در قبال رفتار ناپسندشان جریمه شوند و ما هیچ وقت چین رفتارهاى ناشایستى را انجام نمى دهیم.

مراجعه به ادامه مطلب

مرادی بازدید : 22 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
http://drlindagalloway.files.wordpress.com/2009/11/2005-10-24-make-a-wish-dad.jpg


زیگموند
فروید می گفت رویاها راه برگزیده برای رسیدن به ذهن ناهشیارند. او که بیش از هر کسی درباره رویا صحبت کرده، آنها را آینه هایی می دید که واقعیت درون ما را توضیح می دهند، هرچند در مواردی در جامه مبدل نمادین هستند و حالت انتزاعی دارند. برای کسانی که تحلیل روانی را امتحان کرده اند، درک موضوع ساده است: رویاها می توانند پوچیهای زندگی را به ما بنمایانند، انگیزه های راستین واقع در پس اعمالمان را نشان دهند، و در زمینه باورهایمان با ما برخورد کنند.
رویاها دستگاه حرارت سنج زندگی احساسی و عاطفی ما هستند. اگر اخیراً به رویاهای خود توجه کافی نکرده اید، شاید زمان مناسبی باشد که به آنها توجه کنید تا بدانید درباره شما چه می گویند
آزمون
برای اینکه بدانید رویاها در مورد انگاره های شخصیتی شما چه می گویند، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید. این پرسشنامه با توجه به یافته های آر.کوریر و جی. هارت تهیه شده است.
1- گاه از طریق رویا خودم را بهتر می شناسم.
درست غلط
2- رویاهای من اغلب خوشایند هستند.
درست غلط
3- گاهی اوقات به کمک رویا مشکلی را حل می کنم.
درست غلط
4- دست کم هفته ای دوبار رویاهایم را به یاد می آورم.
درست غلط
5- سالی هشت یا نه بار یک رویا را می بینم.
درست غلط
6- سالی هشت یا نه بار کابوس می بینم.
درست غلط
7- روحیه بد ناشی از یک رویا، گاه روز بعد تا چند ساعت در من باقی می ماند.
درست غلط
8- من خوابهای رنگی می بینم.
درست غلط
9- سالی دو سه بار در رویاهایم فریاد می کشم یا گریه می کنم.
درست غلط
10-حدوداً ماهی یک بار وسط رویایم از خواب می پرم.
درست غلط
محاسبه امتیازات
با توجه به جوابهای زیر، در ازای هر جواب مشابه به خود یک امتیاز بدهید.
1. درست 2. درست 3. درست 4. درست 5. غلط 6. غلط 7. غلط 8. درست 9. غلط 10. غلط
امتیاز 10 - 8: رویاهایتان نشان می دهند که سالم و انطباق یافته هستید.
امتیاز 7-5: رویاهایتان در مواقعی ناراحت کننده هستند، اما این لزوماً مسئله مهمی نیست. شاید در خواب می خواهید مشکلی را حل کنید و یا ذهنتان متوجه کاری است که باید فردا انجام بدهید. مثلاً اگر درباره اعداد و ارقام کابوس می بینید، خوابتان به شما بگوید که فردا باید قبضی را بپردازید.
امتیاز 4-0: ممکن است در بیداری با مشکلی درگیر باشید و چون نمی توانید برای آن راه حلی پیدا کنید، سعی می کنید در خواب آن را برطرف سازید. اگر رویاهایتان ناراحت کننده هستند، سعی کنید قبل از خواب ذهنتان را پاک کنید.
توضیحات
دانشمندان برای نخستین بار در اواسط قرن نوزدهم شروع به بررسی درباره رویا کردند. در سال 1990 فروید در نظریه ای در این خصوص گفت که رویاها کلید ناخودآگاه هستند. این نظریه دنیای روانشناسی را متحول ساخت. فروید سعی داشت به کمک تعبیر رویا، روان رنجوری بیمارانش را درمان کند. اما تا 1953 اقدامی جدی در زمینه رویا صورت نگرفت. در این زمان پروفسور ناتانیل کلایتمن و دانشجوی او، یوجین آسرینسکی، در دانشگاه شیکاگو متوجه شدند که حرکات سریع چشم نشانه آن است که شخص در حال خواب دیدن است. از آن زمان به بعد درمانگاههای تخصصی خواب متعددی در سرتاسر جهان تاسیس شده است.
تعیین اینکه رویاهای ما به چه معنایی است دشوار است، زیرا رویا حالت نمادین دارد و اغلب ما تنها بخشی از آن را به خاطر می آوریم. با این حال علائمی وجود دارد که اهمیت بسیار دارد و اگر بتوانید آنها را شناسایی کنید، به شما کمک می کند تا خواب خود را تفسیر کنید. در ادامه مطلب سوالات مندرج در پرسشنامه را بررسی کرده ایم. اینها به شما کمک می کند که بدانید در خواب خود دنبال چه نکاتی باید بگردید.
1.درست: رویاها اغلب فرصتی فراهم می آورند تا احساسات واقعی خود را درباره موضوعی درک کنیم، در حالی که در بیداری این احساسات حالت پنهان و مخفی دارند.
2. درست: احساس خوب در جریان رویا، اغلب به معنای راضی بودن حالت پنهان و مخفی دارند.
3. درست: رویاهای حلال مشکلات اغلب در خواب اشخاص مولد که حتی در خواب هم دنبال راه می گردند ظاهر می شود.
4. درست: به طور کلی کسانی که بتوانند دست کم بخشی از خواب خود را به یاد داشته باشند، نسبت به کسانی که از این کار ناتوان هستند شخصیت های سالم تری دارند.
5. غلط: تکرار خواب بدین معناست که کسی با مشکلی درگیر است که هنوز نتوانسته به آن فیصله ببخشد.
6. غلط: رویاهایی که تاثیرات قدرتمند برجای می گذارند اغلب نشان دهنده عدم احساس امنیت خاطر و هراسهای رویا بیننده هستند.
7. غلط: روحیه رویا اگر تا روز بعد امتداد پیدا کند، نشانه آن است که رویابیننده دارای احساساتی است که با بقیه شخصیت او هماهنگی پیدا نکرده است.
8. درست: گرایش به دیدن خوابهای رنگی نشانه آن است که رویابیننده به مهارتهای خلاق و تصوری دست یافته است.
9. غلط: رویاهای آرام و خواب عمیق همیشه با سلامتی روانی در ارتباط اند.
10. غلط: فروید معتقد بود وقتی به طور ناگهانی از رویا بیدار می شویم، علتش این است که ردیاب رویایی ما نتوانسته معنای واقعی آن را درک کند.

منبع: کتاب شما کی هستید؟/نوشته دکتر سالواتوره دیداتو/ترجمه مهدی قراچه داغی
مرادی بازدید : 30 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

در بررسی هایی که بر روی شکل ابروها و رابطه آنها با شخصیت انسان انجام گرفته است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هر شکلی از ابرو با شخصیت صاحب آن رابطه دارد.
در اینجا به چند شکل از ابروها و رابطه آنها با شخصیت افراد اشاره می شود:
۱- ابروهای نرم و کم پشت نشانه ناپختگی و بی تجربگی است.
۲- ابروهای پرپشت نشانه تحرک زیاد و پرانرژی بودن است.
۳- ابروهای بلند نشانه ثبات شخصیت و تلاش و کوشش فراوان است.
۴- ابروهای کوتاه نشانه عدم استواری و خیالاتی بودن است.
۵- ابروهای پیوسته نشانه حساس بودن است.
۶- ابروهای دور از هم نشانه ضعف و انزوا طلبی و ناپختگی است.
۷- ابروهای نزدیک به چشمها نشانه اراده قوی و تمرکز ذهن است.
۸- ابروهای صاف نشانه شخصیت محکم و لجباز است.
۹- ابروهای کمانی نشانه نیرو و نشاط و گرمی است.
۱۰- ابروهایی که انتهای آنها به سمت بالاست نشانه جرأت و نشاط و شادمانی است.
۱۱- ابروهایی که انتهای آن افتاده است نشانه پیچیدگی شخصیت و اضطراب است.

به طور کلی می توان گفت:

ابروهای پرپشت: نشانه فعالیت،
ابروهای بلند: نشانه اراده،
ابروهای بالا : نشانه جرأت
ابروهای کمانی: نشانه گرمی و اشتیاق است.
مرادی بازدید : 27 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

شاید برای شما هم زمانی پیش آمده كه آرزو كنید كاش قادر بودید به موضوعی غیر از آنچه الان در ذهن شماست، فكر كنید. شاید آنچه ذهن‌تان را مشغول كرده موضوع مهمی مانند بدهی یا بیماری باشد، شاید هم موضوعی خنده‌دار یا خاطره‌ای مربوط به دوران كودكی. حتی ممكن است این فكر در مورد ترانه‌ای خاص باشد كه در ذهنتان افتاده و بیرون نمی‌رود. تفاوتی نمی‌كند، هر چه بیشتر سعی می‌كنید، كمتر موفق می‌شوید.
افكار ناخواسته و دائمی، الگوهای فكری اغلب بدون معنی، تكراری و ناراحت‌كننده‌ای هستند كه ذهن را ناتوان كرده و غلبه بر آنها نیز كاری بسیار مشكل است، چراكه فكری خاص در مغز ما شكل می‌گیرد و نمی‌توانیم از آن خلاص شویم. این افكار مخرب می‌توانند ظرفیت و توانایی ما را كاهش دهند.
افكار مخرب موجب رنج و ناراحتی فرد شده، زمان و انرژی زیادی از او را به خود اختصاص می‌دهند و از همه مهم‌تر این كه با زندگی روزانه، كار و روابط اجتماعی فرد تداخل می‌كنند.
افكار ناخواسته همچنین می‌توانند فرد را نگران و افسرده كنند و او را از لذت‌های زندگی باز دارند. این افكار حتی بر احساسات او نیز تاثیر می‌گذارند. پس باید تلاش كنیم كه با متوقف كردن این گونه فكرها، حس بهتری را تجربه كنیم.
بیشتر مردم برای بیرون كردن افكاری از این دست، ناخواسته مبارزه می‌كنند؛ تلاشی برای مخفی كردن اختلال و نه درمان آن، اما با چنین روشی نمی‌توان جلوی هجوم این نوع افكار را گرفت.
تا به حال دقت كرده‌اید هر چه بیشتر سعی می‌كنیم كه فكری را متوقف كنیم، فراموش كردن یا خلاص شدن از آن سخت‌تر می‌شود؟ وقتی در برابر افكار ناخواسته قرار می‌گیریم باید مثل خودشان به مقابله با آنها برویم. یكی از روان‌شناسان دانشگاه هاروارد می‌گوید: شما تنها كسی نیستید كه این احساسات را تجربه می‌كنید. تحقیقات نشان داده است تلاش سخت و زیاد برای این كه به چیز خاصی فكر نكنیم تقریبا ضمانتی برای فكر كردن همیشگی به آن موضوع است.
اما با منحرف كردن افكارتان از شر آنها رها شوید:
ـ تماشای فیلم: چاره این است كه به تماشای فیلمی بنشینید كه آن افكار را تداعی نكنند.
ـ ورزش: ورزش‌هایی كه ذهن و بدن را همزمان درگیر می‌كنند می‌توانند ذهن را از این افكار ناخواسته و منفی رها كنند. بدمینتون، بسكتبال، بولینگ و... به شما كمك خواهند كرد تا انرژی و فكر خود را جای دیگر متمركز كنید.
ـ مطالعه: خواندن كتاب، مجله یا حتی برچسب روی شیشه مربای صبحانه كمك بزرگی برای حذف افكار ناخواسته است.
ـ پیاده‌روی: طبیعت برای رهایی از افكار، فوق العاده است. درختان بلند، هوای تازه و صدای پرندگان تاثیری آرام‌بخش و تسكین‌دهنده دارند. در فضای آزاد فرصتی برای مثبت فكر كردن دارید.
ذهن را از نگرانی پاك كنید
اغلب اوقات این گونه افكار به واسطه استرس ایجاد می‌شوند، فكرهایی مانند داشتن قرض و عقب افتادن وام. خوب است كه به فكر نیازهای خود باشیم، اما نه به نحوی كه با امور روزانه تداخل كند. پس به یاد داشته باشید نگرانی و تشویش هیچ وقت راه‌حل مناسبی برای كسب موفقیت در امور مختلف زندگی نیست؛ در حالی كه تفكر مثبت و انضباط شخصی می‌تواند برای غلبه بر نگرانی به شما كمك كند.
نوشتن
نوشتن شیوه‌ای مناسب برای رهایی از این وضع است. نوشتن اتفاقات روزانه آرام‌كننده خواهد بود اگر به نوشتن به عنوان شیوه‌ای برای انتقال افكار از ذهن روی كاغذ نگاه كنید. این شیوه بخصوص در مورد خاطرات بد گذشته مفید است. هر زمان كه در مورد این افكار می‌نویسید، راحت و آزاد این كار را انجام دهید. فقط به فكر بیان احساسات خود باشید نه این كه تحت تاثیر آنها قرار گیرید.
فراموش نكنیم زمانی كه نمی‌توانیم برای رهایی از این افكار، كار مفیدی انجام دهیم، مراجعه به پزشك و یاری گرفتن از وی می‌تواند كمكی جدی باشد.

مرادی بازدید : 40 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)



هر انسان لبخندی از خداست و تو زیبا ترین لبخند خدایی

زهرا عزیزم تولدت مبارک . . .

همراه با بهترین آرزوها



مرادی بازدید : 26 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
اگر شما شیرینی کاکائویی بپسندید یا میوه ای اصلا اتفاقی نیست و جالب تر این که اگر شما و دوست تان یک نوع شیرینی را دوست دارید، قطعا بسیاری از ویژگی های شخصیتی تان هم شبیه به هم است.
نوع شیرینی که شما دوست دارید، رازها و حقایق بسیار دقیق و ظریف شخصیت تان را آشکار می سازد!

یعنی این که شما شیرینی کاکائویی بپسندید یا میوه ای اصلا اتفاقی نیست و جالب تر این که اگر شما و دوست تان یک نوع شیرینی را دوست دارید، قطعا بسیاری از ویژگی های شخصیتی تان هم شبیه به هم است. در این تست سعی شده با نوع شیرینی مورد علاقه تان، خصوصیات شخصیت تان پیش بینی شود. اگر عاشق شیرینی هستید، این تست را از دست ندهید!

اگر بیسکویت های کاکائویی کرم دار را می پسندید:
شما سرشار از الهامات و تفکرات تازه هستید، بهترین طریقی که دوست دارید شیرینی مورد علاقه تان را بخورید، کدام است؟ آن را به ۲ قسمت تقسیم می کنید؟ کرم آن را جدا می کنید؟ آن را در لیوان شیر خیس کرده و می خورید؟ به هر روشی که بیسکویت های کرم دار مورد علاقه تان را میل می کنید و از آن لذت خواهید برد. این شیرینی ها بیش از این که به دلیل مزه خوب شان معروف باشند، به دلیل تفکرات نوینی که شما پیرو آن هستید و از آن لذت می برید، معروفند! اگر شما این بیسکویت ها را دوست دارید، یک هنرمند با تصورات جالب هستید که این تصورات وذهنیات، لحظه ای شما را ترک نمی کنند، شما مسلما بارها و بارها از طرف دوستان تشویق می شوید و مورد توجه قرار می گیرید؛ شما پر از ایده های نو و جدید هستید و می توانید ایده های خوب خود را فروخته و ثروتمند شوید! امتحان کنید، حتما موفق می شوید!

شیرینی های ساده بیسکویتی یا ویفری:
شما فردی با آگاهی و بینش بسیار و بافراست هستید، هرچند که این شیرینی های کره ای سنتی، خیلی مدرن و زیبا نیستند اما مزه خوب و عالی آن ها می تواند روح زندگی را در شما بیدار کند؛ شما قدرتی منحصر به فرد در دیدن و ادراک آن قسمتی از یک شیء یا فرد دارید که دیگران قادر به دیدن آن نیستند این امر از شما یک قاضی ویژه شناخت شخصیت می سازد، یک فرد باهوش و تیزبین و یک خریدار سختگیر و جدی و البته شخصی هستید که به هیچ عنوان نمی توان به او دروغ گفت!

شیرینی های کشمشی و گردویی با طعم دارچین و...:
شما یک ماجراجوی واقعی هستید؛ افرادی که عاشق مزه ها و طعم های نامعمول و در عین حال خوب هستند، هیچ گاه از امتحان کردن یک مزه خاص نمی هراسند و شاید به همین دلیل تن به ریسک های واقعی در زندگی می دهند، کودکان عاشق شما هستند، زیرا شما همیشه در صدر جدول برای انجام یک کار خطرناک هستید و بزرگسالان هم شما را دوست دارند زیرا زمانی که با شما هستند، آن ها را زیر بارانی از خاطرات زیبا، ماجراجویی ها و رفتارهای منحصربه فرد قرار می دهید که باعث به وجود آمدن احساس عالی و پر از تازگی و طراوت در آن ها می شوید!

شیرینی های خانگی با طعم کاکائو و نارگیل:
شما بسیار مهربان و البته ساده دل هستید؛ این شیرینی های ساده و در عین حال خوشمزه، شما را به یاد روزهای خوب گذشته می اندازد و به خاطر همین است که شماعاشق آن هستید؛ شما به یاد گذشته ها بسیار دلتنگ می شوید و هر لحظه از خاطرات خود را در حد توان حفظ می کنید، ارزش هر لحظه گذشته برای شما برابر با یک موفقیت کاری است از آلبوم عکس تا نخستین نقاشی، شما تاریخچه یک فامیل را با خود یدک می کشید البته این به این معنا نیست که شما در گذشته زندگی می کنید، شما در حال زندگی می کنید و خاطرات نوینی را با دوستان و آشنایان خود می سازید!

شیرینی های مربایی (انجیر، آلبالو و...):
شما مصمم و بااراده هستید؛ افرادی که عاشق این نوع شیرینی هستند، بسیار تمایل دارند بزرگسالانی مسئولیت پذیر باشند، یک مدیر استثنایی که به خانه نرسیده، به صورت حساب ها و نامه ها رسیدگی می کند. آماده شدن برای آینده و حوادث غیرمنتظره، تمام انرژی و تلاش شما را می گیرد اما فراموش نکنید در ازای کار سختی که انجام می دهید، سرمایه لازم را نیز برای زندگی خود پس انداز کنید. مزه شیرین این شیرینی، همیشه شیرینی یک زندگی راحت و بی دردسر را برای شما تداعی می کند.

● این تست چه مشکلی دارد؟

پس نتیجه می گیریم: اگر شما شیرینی دوست دارید، حالا هر نوع شیرینی با هر طعمی، سرشار از خصوصیات خوب شخصیتی هستید و بدی در شما راهی ندارد!
واقعا چه کسی است که از شیرینی ها خاطره ای خوش نداشته باشد؟ مگر غیر از این است که شیرینی را در مهمانی ها و جشن ها مصرف می کنید؟ یا وقتی که خوشحالید یا مناسبت خوشحال کننده ای در پیش است، شیرینی می خرید و کام خودتان و بقیه را شیرین می کنید؟ آیا شیرینی سنبلی از شادی برای شما نیست؟ ترجیح طعم های مختلف در شیرینی به ذائقه شما برمی گردد نه شخصیت شما! اگر شما یک طعم رابه طعم های دیگر ترجیح می دهید به علت عادت به نوع مزه هایی است که با آن بزرگ شده اید یا طعم هایی که در جامعه و فرهنگ شما وجود دارد یا فیزیولوژی بدن شماست که البته آن هم در طول زمان تغییرمی کند، مثلا ممکن است شما در گذشته شیرینی های تر و خامه ای را ترجیح می داده اید اما بعدها به هر علتی مثلا رژیم غذایی، شروع به مصرف شیرینی های خشک کرده اید، بنابراین کم کم ذائقه شما تغییرکرده و به شیرینی های خشک عادت می کنید. آیا این بیانگر این است که شخصیت شما هم تغییر می کند؟
واقعا از لحاظ عقلانی و علمی، صحیح است که با شیرینی ها، شخصیت افراد را پیش بینی کنیم؟ آن هم نه با همه انواع شیرینی، بلکه فقط با چند نوع محدود آن! اگر کسی نوع های دیگری از شیرینی ها را دوست دارد و ترجیح می دهد، در کجای این طبقه بندی قرارداشته و جا می گیرد ؟ اگر پیشگویی شخصیت براساس ذائقه درست هم باشد و تستی بخواهد با توجه به ذائقه، خصوصیات انسان ها را طبقه بندی کند، حتما باید تمام انواع آن خوراکی خاص را در نظر بگیرد و به چند طعم محدود بسنده نکند. البته فرهنگ های مختلف و عادات غذا خوردن در هر فرهنگ و جامعه ای را در نظر بگیرد که آن هم شامل سال ها تحقیق و مطالعه و جمع آوری اطلاعات جامع است که حاصل این تحقیقات، مسلما در یک تست کوچک نمی گنجد.

مرادی بازدید : 24 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

ashley_photogrl
انجام این تمرین لازم است یک نفر به عنوان راهنما عمل کند و در حالی که شما نشته اید و دراز کشیده اید او صحبت کند در ضمن میتوانید کلمات و جملات لازم را روی نوار ضبط کنید و وقتی در حال ارامش هستید به انها گوش دهید .یک راهنما میتواند گروهی از افراد را در این تمرین به پیش برد .

در روی صندلی ویا روی زمین به حالت ارام و راحت قرارگیرید .شایداگر چشمان خود را ببندید بهتر باشد سپس راهنما این سوالات را از شما میپرسد .

1.تصور کنید در سالن تتاتری هستید و منتظر اجرای نمایش هستید این نمایش همان داستان زندگی خود شماست .
شما در انتظار چگونه نمایشی هستید ؟ کمدی یا تراژدی ؟ ایا این نمایش در سطح بالای است یا یک نمایش معمولی وسطحی ؟ ایا جالب و دیدنی است یا خسته کننده یا قهرمانی است یا واقع گرا ؟ به طور کلی چگونه نمایشی می باشد؟

2..ایا سالن نمایش پر است یا نیمه خالی ویا نیمه پر ؟ایا تماشاچیان شیفته و مفتون ان میشوند یا کسل و خسته خواهند شد ؟شادمان یا غمگین ؟ ایا شما را تشویق خواهند کرد و یا سالن را ترک خواهند کرد ؟ کلا چه خواهند کرد ؟

3...عنوان نمایش شما چیست _همان داستان زندگی خود شماست ؟حال چراغها خاموش میشوند و پرده بالا میرود نمایش خود شما همین الان اغاز میشود .
و شما صحنه اول را میبینید این همان اولین صحنه زندگی شماست .شما در این صحنه بسیار خردسال هستید .در اطراف خود چه میبینید ؟ چه کسی در انجاست ؟ ایا چهر ه های را میبینید و یا بخش هایی از چهر ه ها را ؟ اگر شما چهر ه ای را می بینید حالت ان چهره را هم ببینید چه می شنوید ؟ از احساس خود اگاه باشید ممکن است بعضی از احساسها را در درون خود داشته باشید شاید برخی عواطف و هیجانات را احساس کنید ایا شما چیزی را استشمام میکنید یا طعم چیزی را احساس میکنید ؟ حال به خود فرصت دهید تا از اولین صحنه نمایش زندگی خود اگاه شوید ( مکث )
حال صحنه عوض میشود در صحنه بعدی نمایش زندگیتان شما کودکی هستید بین 3 تا 6 ساله شما کجا هستید ؟ در اطراف خود چه می بینید ؟ ایا اشخاص دیگری هم انجا هستند ؟ چه کسی انجاست ؟
ایا انها چیزی به شما میگویند ؟ ایا شما چیزی به انها میگویید ؟ایا هیچ صدایی دیگری میشنوید ؟
در این صحنه چه احساسی دارید ؟ ایا هیچگونه حس و احساسی در بدن خود دارید ؟ ایا هیچ چیز را اسشمام و یا مزه مزه میکنید ؟
حال به خود فرصت دهید تا از انچه در صحنه دوم میبینید میشنوید.احساس میکنید .میچشید و یا میبویید اگاه شوید یعنی صحنه ای را که در ان شما بین 3 تا 6 ساله هستید (مکث )
سپس راهنما همین جملات را براب صحنه های بعدی نمایش که در زیر خواهم گفت بیان میکند .
صحنه دوران نوجوانی ( در حدود 10تا 16 سالگی )
صحنه فعلی ( همین سنی که الان دارید )
صحنه 10 سال بعد .
اخرین صحنه نمایش یعنی صحنه مرگ شما .در این صحنه راهنما باید چنین سوالاتی بپرسد ((در این اخرین صحنه نمایش خود چند ساله هستید ؟))

و سپس همان سوالات بالا تکرار میشود ...
مرادی بازدید : 25 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
الگوی پرخرج زندگی تان را دور بیندازید!

اعتیاد، فقط به معنای وابستگی به موادمخدر نیست. ممکن است پرداختن به برخی رفتارها هم از حالت عادی و معمولی خارج شود و جنبه اعتیادآور به خود بگیرد. مثل اعتیاد به خرید. ما همیشه نمی توانیم چنین رفتارهایی را در خودمان یا حتی در نزدیک ترین دوستانمان تشخیص دهیم.

این آزمون ساده به شما کمک می کند: اگر می دانید یا عمیقا بر این باورید که به یکی از رفتارهای زیر معتاد هستید، با مطالعه این راهنما می توانید دریابید کدام قسمت از زندگی تان بیشتر تحت تاثیر این اعتیاد قرار گرفته است.

اگر نمی دانید به رفتار خاصی اعتیاد دارید یا نه، پاسخ به پرسش های این آزمونبه شما کمک می کند تا درصورت اعتیادتان به خرید، میزان آسیبی که به زندگی تان وارد شده، ارزیابی کنید.

گزینه ای که رفتار شما را بهتر توصیف می کند، انتخاب و در پایان همه را باهم جمع بزنید.

به پرسش های زیر پاسخ «درست» یا «نادرست» بدهید.

1. اغلب چیزهایی را که خریده ام، پس می دهم؛ حداقل یکی از هر چهار خرید.

درست نادرست

2. من درباره قیمت اشیاء به همسرم، دوستان یا همکارانم دروغ می گویم.

درست نادرست

3. من درباره خرج کردن خود احساس گناه، خستگی یا ناامیدی می کنم و گاهی دچار بی خوابی می شوم.

درست نادرست

4. خرج کردن بیش از حد من با خوردن بیش از حد ارتباط دارد.

درست نادرست

5. در کمد من بیش از 4 دست لباس وجود دارد که هنوز حتی برچسب قیمتشان را هم نکنده ام.

درست نادرست

6. من به سختی می توانم دخل و خرجم را با هم جور کنم.

درست نادرست

7. قبل از پاسخ دادن به تلفن، حتما شماره فردی که تماس گرفته نگاه می کنم تا مجبور نشوم با طلبکارانم صحبت کنم.

درست نادرست

8. خرید برای من راه رهایی از بی حوصلگی، تنهایی، خشم یا ناامیدی است.

درست نادرست

9. وقتی برای خرید بیرون می روم، نمی توانم دست خالی به خانه برگردم.

درست نادرست

10. برای اینکه باز هم قرض بگیرم به طلبکارانم دروغ گفته ام.

درست نادرست

11. عادت من به خرید در کارم خلل ایجاد کرده است.

درست نادرست

12. خرج کردن من در زندگی زناشویی ام یا روابطم با نامزدم مشکل ایجاد کرده است.

درست نادرست

13. اگر چند روز خرید نکنمف احساس کمبود می کنم.

درست نادرست

14. بیش از 30 درصد درآمدم را صرف پرداخت اقساط وام هایی غیر از وام مسکن می کنم.

درست نادرست

15. برای اینکه بتوانم بیشتر خرید کنم، به راه های غیرقانونی یا غیرمتعارف برای پول درآوردن فکر کرده ام.

درست نادرست

16. سابقه انواع اعتیاد (ازجمله اعتیاد به خرید) در خانواده ما وجود دارد.

درست نادرست

17. مدام تصمیم می گیرم خرج نکنم تا بتوانم پول هایم را جمع کنم و یکباره مقدار زیادی خرید کنم.

درست نادرست

18. لباس ها و وسایل من همه باید مارکدار و از مارک های درجه یک باشند.

درست نادرست

تعداد پرسش هایی که به آنها پاسخ «درست» داده اید = امتیاز شما

تعداد صفحات : 27

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 262
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 416
  • بازدید کلی : 9,144