loading...
جورچین
مرادی بازدید : 22 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
اعتیاد، درمان، کنگره60، شربت تریاک، ترک اعتیاد، جلسه، تریاک، هروئین، کراک، شیشه، قرص، مشروبات الکلی، میثم جمالی، دو بال پرواز، همسفر سمانه، سمنان،بیماری ، Addiction drugs ,Addiction drugs
آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه قم «آمار معتادان» در ایران را «تکان‌دهنده و وحشتناک» توصیف کرده و گفته است که «زندان و اعدام» برای مبارزه با مواد مخدر «اثر ندارد».


روزنامه کیهان با تیتر «آمار معتادان کشور تکان‌دهنده است»، انتقاد کم‌سابقه آیت‌الله امینی در نماز جمعه قم(1391/04/02) از گسترش روزافزون اعتیاد به مواد مخدر در ایران را منتشر کرده‌است.

در این خبر از قول ایشان آمده «انتظار می‌رفت بعد از انقلاب اسلامی ایران، معضل اعتیاد حل شده و معتاد نداشته باشیم، اما متأسفانه این مشکل حل نشد، مسئولین در زمینه تعداد معتادان کشور آمار درستی نمی‌دهند و می‌گویند دادن آمار به صلاح نیست»، اما «من آماری دارم که تکان‌دهنده و وحشتناک بوده و زیبنده نظام نیست».

ابراهیم امینی با اشاره به این که «منشأ ۶۵ درصد جرایم کشور، مواد مخدر است» در خطبه‌های نماز جمعه قم گفته است که «باید پرسید چرا وضع به این صورت است و چرا با وجود این همه هزینه‌هایی که می‌شود و حتی شهدایی که هنوز در این راه به شهادت می‌رسند، این معضل حل نشده است؟ حل مشکل به کنار، انتظار داریم از تعداد معتادان کم شود» و «حتی کم کردن به کنار، بلکه می‌خواهیم تعداد معتادان بیشتر نشود».

امام جمعه موقت قم همچنین گفته است که «طبق آمار ۶۰ درصد معتادان کشور متأهل بوده و باید پرسید خانواده‌های آنان چه می‌کشند؟» و تاکید کرده که آمار تازه‌ای که به دست وی رسیده نشان می‌دهد که «در سابق، سن اعتیاد ۲۳سال بود، اما اکنون به ۱۵سال رسیده است».

امام جمعه قم در سؤالی پرسیده اند که « وقتی خود ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید موفق نبوده‌ایم، چرا مسئولان چاره‌ای نمی‌اندیشند در حالی که با این مسئله باید جدی‌تر برخورد کرده و برای آن وقت صرف کنند، زیرا اگر این معضل حل نشود، مشکلات و معضلات دیگر اجتماعی به قوت خود باقی است».

ابراهیم امینی همچنین در انتقادی کم‌سابقه از تریبون نماز جمعه قم از به کارگیری «زندان و اعدام» برای مقابله با گسترش مواد مخدر و اعتیاد در ایران انتقاد کرده و گفته است که «به نظر می‌رسد این شیوه مبارزه با مواد مخدر که تاکنون بوده و افراد زندانی و اعدام می‌شوند، اثر ندارد، زیرا امروزه می‌بینیم حتی در زندان‌ها هم جا وجود ندارد».

منبع خبر :پایگاه اطلاع رسانی آیت الله ابراهیم امینی ، خبر فارسی
مرادی بازدید : 36 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

تاثیر خنده بر سیستمهای مختلف بدن

از نظر علمی به فیزیولوژی خنده ژلوتولوژی گفته می‌شود كه شامل مطالعه حوادثی است كه در بدن طی خنده رخ می‌دهد. خنده یك رفلكس حركتی است و نیاز به هماهنگی حركت پانزده ماهیچه صورت دارد، پاسخ خنده یك عكس‌العمل فیزیولوژیك قابل پیش‌بینی مؤثر بر ماهیچه‌های صورت است كه باعث انقباض ماهیچه‌های اسكلتی، بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون، تغییرات در تنفس و افزایش تولید كاتكولامین‌ها همراه با فعالیت سمپاتیك است.

بعد از اتمام خنده، فعالیت پاراسمپاتیك شروع می‌شود و موجب ایجاد حالت آرامش كلی در فرد می‌شود.

درباره اثرات خنده تاكنون مطالعات زیادی انجام شده است. اولین مطالعه در سال 1930 توسط پاسكیند تحت عنوان تأثیر خنده بر تون عضلات و مطالعه لیود درباره اثر خنده بر سیستم تنفس انجام شده است.

محققان دیگر اثرات خنده را بر جسم، عاطفه و روان مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند.

در این مقاله به تغییرات فیزیولوژیكی ایجاد شده در جریان خنده از طریق تأثیر آن بر سیستمهای عصبی مركزی، قلبی عروقی، تنفس و سیستم ایمنی اشاره شده است.


مرادی بازدید : 20 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
یک قلم کاغذ بردارید و به سوالات زیر با دقت جواب دهید.

اگر لازم بود حتی می‌توانید نقاشی هم بکشید. جواب کلی به سوالات ندهید. هر چقدر کامل‌تر و جزئی‌تر به سوالات پاسخ دهید، به نتیجه کامل‌تری می‌رسید. به حافظه‌تان هم اعتماد نکنید، حتما تمام افکارتان را یادداشت کنید چون در این تست لازم است که تمام جزئیات را به یاد بیاورید.

برای جواب هر سوال، نخستین چیزی که به ذهن‌تان می رسد را بنویسید. بعد از بررسی جواب ها شگفت زده خواهید شد:

1.‌ در حال گذر از یک مسیر هستید و از دور یک بوته گل رز می‌بینید. این بوته فقط یک شاخه گل رز دارد که تا به حال مشابه آن را هیچ کجا ندیده‌اید. در این لحظه چه کاری انجام می‌دهید؟

2.‌ از تپه‌ای بالا می‌روید و از آن بالا چمن زاری زیبا را مشاهده می‌کنید. ناگهان یک اسب زیبا را در میان چمن زار می‌بینید. شما شگفت زده شده اید و بنا به دلایلی نمی‌توانید از این اسب چشم بردارید! دلایل‌تان را توضیح دهید و اسب را توصیف کنید.

3.‌ ناگهان احساس می‌کنید در مکان متفاوتی هستید. مکان جدید و متفاوتی که قبلا آنجا نبوده‌اید. کجا هستید؟

4.‌ در حالی که غرق تفکرات خود هستید، شخصی دستش را روی شانه‌تان می‌گذارد. شما به عقب بر‌می‌گردید و شخصی را می‌‌بینید که از قبل او را می‌شناسید. او کیست؟

5.‌ در مسیری که در حال حرکت هستید، ناگهان به آب می‌رسید:

الف. آب را توصیف کنید. برای مثال اقیانوسی بزرگ است یا نهری باریک؟ شفاف است یا کدر؟ کم عمق است یا عمیق؟ آب جاری است یا راکد؟ و این‌که آیا روی آب چیزی می بینید؟ اگر جواب‌تان بله است، روی آب چه می بینید؟

ب. آیا آب جاری است؟
ب- 1- آب به سرعت می رود.
ب-2- آب به آرامی جاری است.
ب-3- آب راکد و ساکن است.

ج. باید به آن سوی آب بروید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟
ج-1- شنا می‌کنید.
ج-2- قایق می‌سازید.
ج-3- به‌دنبال پل می‌گردید.
ج-4- برای پیدا کردن یک راه‌حل مناسب اطراف را خوب جست و جو می‌کنید.

6.‌ در آن سوی آب، یک ظرف آب پیدا می کنید. چه می‌کنید؟

6-1- ظرف نگهداری آب را توصیف کنید. بزرگ است یا کوچک؟ برای مثال فلاسک آب است یا منبع بزرگ؟
6-2- ظرف را همان جا می‌گذارید یا با خودتان می‌برید؟
6-3- اگر با خودتان ظرف نگهداری آب را می‌برید، آن را خالی می‌ برید یا پُر؟


تفسیر روان‌شناسی جواب‌ها:


1.‌ گل رز: رفتار شما با گل رز نشانه توانایی‌تان در کنترل کردن وسوسه‌هاست. اگر گل رز را بچینید به معنی این است که قادر به کنترل کردن وسوسه‌های نفسانی نیستید.

2.‌ اسب: توصیف شما از اسب در واقع توصیف‌تان از یک شریک زندگی ایده‌آل است.

3.‌ محیط جدید: این مکان، جایی است که آرزو دارید در آنجا زندگی کنید. چه این مکان، تخیلی باشد، چه در دنیای واقعی وجود داشته باشد.

4.‌ شخص: شخصی که دست روی شانه‌تان می‌گذارد، شخصی است که بیشتر از هر کسی به او اطمینان دارید.

5.‌ آب: آب نماد عشق ورزی است.

حجم آب نشانه میزان عشق درون‌تان است. میزان شفاف بودن آب به طرز تفکر شما در مورد عشق بر‌می‌گردد. اگر آب کدر باشد نشانه این است که از عاشق شدن می‌ترسید و شاید تجربه و تفکر منفی

نسبت به عشق دارید ولی اگر آب شفاف باشد به این معنی است که آمادگی عاشق شدن را دارید. هر چقدر آب عمیق‌تر باشد، شما احساس بهتر و عمیق‌تری در زمینه عشق و عاشقی دارید.

جزئیات کوچک دیگر، مثل حباب‌های روی آب و موج های کوتاه، نشانه طبع شوخ و سرزنده شماست. دیدن موجودات زنده در آب مانند اردک، لاک‌پشت و قورباغه و...، به این معناست که به احتمال زیاد، شما به داشتن فرزند تمایل دارید.

ب. میزان سرعت حرکت آب نشان‌دهنده عشق درونی تان نسبت به همسرتان است. هر چقدر سرعت آب بیشتر باشد، شما در ابراز عشق کردن ماهرتر هستید.

ج. نوع راهی که برای رد شدن از رودخانه انتخاب می‌کنید به معنای روش شما برای انتخاب همسر است.

ج-1- آنقدر می‌گردید تا بالاخره همسر ایده‌آل خود را پیدا کنید.

ج-2- خودتان شرایطی را مهیا می‌کنید تا با افراد بیشتر و متفاوتی آشنا شوید و بعد از آن شخص مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌کنید. شما برای پیدا کردن شریک زندگی‌تان عجله زیادی ندارید.

ج-3- پیش‌زمینه‌ای برای انتخاب همسر ندارید، فقط می‌خواهید که ازدواج کنید.

ج-4- شما برای انتخاب همسر فردی سختگیر هستید و محال است بدون تحقیقات مفصل با کسی ازدواج کنید.

هر چقدر راحت‌تر از آب عبور کنید؛ به این معناست که برای ازدواج کردن آماده تر هستید.

پیدا کردن راه برای رد شدن از عرض رودخانه نشانه تمایل شما برای پیدا کردن راهی مطمئن برای انتخاب همسر است.

اگر اطراف آب را برای پیدا کردن راه‌حلی مناسب به‌منظور رد شدن از آب جست‌وجو کردید، نشانه این است که کمی از ازدواج کردن هراس دارید. اگر بی‌مهابا و بدون فکر به آب بزنید به این معناست که بدون فکر همسر انتخاب می‌کنید.

6.‌ ظرف نگهداری آب

6-1-توصیف شما از ظرف نگهداری آب به طرز تفکر شما نسبت به روابط عاشقانه برمی‌گردد. اگر ظرف آب یک ظرف ساده و کاربردی مثل قمقمه یا بطری آب بود، به این معناست که شما نگاهی واقع‌بینانه و منطقی نسبت به زندگی مشترک دارید. ظروف کاربردی از مواد محکم ساخته شده‌اند، چکه نمی‌کنند و به راحتی نمی‌شکنند.

اگر این ظرف؛ زینتی و برای مثال یک تنگ بلوری و بیش از حد آراسته باشد، شما در روابط‌تان به‌دنبال ازدواجی هستید که آرمان‌گرا، احساسی و هیجان‌انگیز باشد. ظروف زینتی احتمال شکستن زیادی دارند به همان نسبت هم این نوع انتخاب همسر خطرات زیادی دارد و احتمال شکست آن زیاد است.

اگر ظرف هم زیبا و هم کاربردی باشد نشانه تعادل در احساسات و منطق‌تان در انتخاب شریک زندگی است.

اگر ظرف نگهداری آب، کثیف و از کار افتاده باشد، به این معناست که شما آمادگی ازدواج و روابط طولانی‌مدت را ندارید و نسبت به آن بدبین هستید.

6-2-اگر ظرف نگهداری آب را همراه خودتان بردید، نشان‌دهنده این است که شما شادی را در زندگی مشترک و روابط طولانی می‌بینید نه یک احساس عاشقی زودگذر!

6-3- اگر ظرف نگهداری آب را پر کردید و با خود بردید، نشانه این است که مسائل زناشویی در ازدواج برای‌تان اهمیت زیادی دارد و اگر ظرف نگهداری آب را خالی کردید و همراه خود بردید، به این معناست که مسائل زناشویی آنقدرها هم در زندگی شما نقش مهمی ندارد.
مرادی بازدید : 29 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


تاثیر خنده در روابط اجتماعی

در این جا شما را با ۵ تکنیک آشنا می کنیم که به واسطه آن هم تاثیر خنده در رابطه ی زناشوییمی توانید حس شوخ طبعی خود را ارتقا بخشید و هم سلامت روابط خود را تضمین کنید.


۱- با تمرکز بر روی موضوعات جالب سعی در بیدار کردن حس شوخ طبعی خود داشته باشید.
این امر در مراحل اولیه قدری دشوار به نظر برسد، اما چیزی نخواهد گذشت که تمام اطراف خود را مملو از چیزهایی خواهید دید که باعث بیدار کردن حس خوشحالی در شما می شوند. با اتکا به این شیوه از زندگی خود نیز لذت بیشتری خواهید برد.


۲- اگر احساس می کنید که به تازگی خیلی کمتر از گذشته می خندید، شاید بهتر باشد که ارتباط خود را با افراد شوخ و با مزه بیشتر کرده و از افراد بی حوصله و غمگین فاصله بگیرید.


مرادی بازدید : 26 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


عینک آفتابی، موجب رفتار خودخواهانه می شود ...


نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که نور کم و همچنین استفاده از عینک آفتابی تمایل انسان به فریب‌کاری و تقلب و نیز انجام رفتارهای غیراخلاقی افزایش می‌دهد.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، روانشناسان دانشگاه تورنتو در کانادا و دانشگاه کارولینای شمالی در آ-م-ر-ی-ک-ا مطالعاتی را در این زمینه انجام دادند تا دریابند که آیا تاریکی و نور کم در محیط می تواند عاملی برای تشویق انسان به تقلب کردن یا ایجاد حس خودخواهی در وی باشد؟


در یک تحقیق گروهی از شرکت کنندگان در یک اتاق کم نور و تقریبا تاریک و گروه دیگر در اتاقی با نور کافی قرار گرفتند. به این افراد ۱۰ دلار داده شد و از آنها خواستند کاری را انجام داده و در ازای آن نیم دلار مزد بردارند. نتیجه این شد که افرادی که در اتاق کم نور این آزمایش را انجام دادند بیشتر در کار خود تقلب کردند و نسبت به کسانی در اتاق روشن تحت آزمایش بودند پول بیشتری برای خود برداشتند.


در یک تحقیق دیگر نیز مشخص شد کسانی که عینک آفتابی به چشم می‌زنند در مقایسه با افرادی که از عینک عادی با شیشه شفاف استفاده میکنند در تعامل با یک فرد غریبه بیشتر از خود رفتار خودخواهانه نشان می دهند.


محققان می‌گویند تجربه تاریکی در واقع حس گمنامی را در انسان افزایش می‌دهد و این امر فرد به انجام چنین رفتارهایی ترغیب می‌کند.

مرادی بازدید : 30 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


در بین نوابغ تاریخ، در هنر و ادبیات گرفته تا علم، اختلال روانی امری شایع است. نتایج مطالعات به طور فزاینده‌ای وجودارتباط بین نبوغ و اختلالات روانی را تایید می‌کنند.

اما چه‌طور چنین ارتباطی شکل می گیرد؟


بسیاری از معروف‌ترین نابغه‌های تاریخ به اختلالات روانی دچار بوده‌اند. از هنرمندان برجسته‌ای مانند ونسان ونگوگ و فریدا کالو گرفته تا بزرگان ادبیاتی چون ویرجینیا وولف و ادگار آلن پو. شاید ارتباط نبوغ و جنون این افراد،‌ بیشتر حالت حکایت و افسانه در خود داشته،‌ اما امروزه، ‌رابطه اختلالات روانی و نبوغ،‌ دیگر یک داستان نیست،‌ بلکه تعداد مطالعاتی که این رابطه را تایید می‌کنند رو به افزایش است و دانشمندان در تلاشند چرایی و چگونگی این ارتباط را پیدا کنند.


گروهی از متخصصین در پنجمین فستیوال سالانه علم جهان،‌ درباره مطالعات اخیر و نیز مطالعات در حال انجام روی موضوع ارتباط اختلالات روانی و نبوغ به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. این در حالی است که هر سه متخصص شرکت‌کننده در این بحث،‌ خودشان هم به اختلالات روانی مبتلا هستند.


به گفته کی ردفیلد جیمیسون، روانشناس بالینی و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، نتایج حدود 20 تا 30 مطالعه علمی، وجود ارتباط بین نبوغ و رنج بردن از اختلال روانی را تایید کرده‌‌اند. به نظر می‌رسد که در بین تمام اختلالات روانی، خلاقیت بیش از همه با اختلالات خلقی در ارتباط است و از بین اختلالات خلقی هم بیش از همه با اختلال دوقطبی،‌که خود جیمیسون هم بدان مبتلا است. برای مثال،‌ در یکی از این مطالعات، ‌هوش 700هزار نوجوان 16 ساله سوئدی اندازه گرفته شد و سپس یک دهه این افراد پیگیری شدند تا ببینند که در کدام‌یک، اختلال روانی بروز می‌کند. نتایج تکان‌دهنده این مطالعه در سال 2010/1389 منتشر شد. جیمیسون درباره یافته‌های این مطالعه می‌گوید: «آن‌ها به این نتیجه رسیدند که افرادی که در سن 16 سالگی خیلی فوق‌العاده و درخشان هستند، با احتمال 4 برابر بیشتر از بقیه، به اختلال دوقطبی مبتلا خواهند شد.»


در اختلال دوقطبی، خلق فرد بین دو قطب خلقی بسیار خوشحال ( که مانیا نامیده می‌شود) و افسردگی بسیار شدید، تغییر می‌کند. اما چه‌طور چنین چرخه خلقی از دل خلاقیت بیرون می‌آید؟ مطالعه یکی دیگر از متخصصین گروه، جیمز فالون، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیا- ایروین، پاسخی را برای این سوال پیشنهاد می‌کند


فالون در این‌باره می‌گوید:‌ «افراد مبتلا به اختلال دوقطبی،‌ وقتی از حالت افسردگی شدید خارج می‌شوند،‌ بسیار خلاقند. وقتی خلق فرد مبتلا تغییر می‌کند، فعالیت مغزش هم تغییر می‌کند؛‌ فعالیت بخش‌های پایین‌تر قسمتی از مغز که لوب پیشانی نامیده می‌شود متوقف می‌شود و در عوض فعالیت در بخش‌های بالاتر این لوب آغاز می‌شود. نکته جالب این است که افراد وقتی در رقابتی برای خلاقیت هستند هم همین اتفاق در مغزشان می‌افتد». بنابراین به اعتقاد فلور،‌ این پیوند بین این چرخه‌ها است که اختلال دوقطبی و خلاقیت را به هم مربوط می‌سازد.


الین سکز، استاد قانون سلامت روان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی،‌ در مورد این که چه‌طور الگوهای مغزی به افکار هشیار ترجمه می‌شوند چنین توضیح می‌دهد که مردمی که از اختلالات روانی رنج می‌برند، محرک‌ها را مانند مردم عادی ف-ی-ل-ت-ر نمی‌کنند. در عوض می‌توانند ایده‌های متناقض را به طور همزمان و در کنار هم داشته باشند و بدین ترتیب، از تداعی‌ها و ارتباط‌های ضعیفی آگاه می‌شوند که مغز ناهشیار مردم عادی، آن‌ها را آن‌قدر ارزشمند برآورد نمی‌کند که بخواهد روانه هشیاری‌شان کند. در عین حال که این هجوم بی‌معناها به سطح هشیاری می‌تواند باعث آشفتگی و گسیختگی شود، به گفته سکز، می‌تواند بسیار خلاقانه هم باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید خود سکز، در جوانی به اختلال اسکیزوفرنیا مبتلا شده است


برای مثال، در مطالعاتی که تداعی واژگان را بررسی می‌کنند و از شرکت‌کنندگان می‌خواهند لیستی از تمام کلماتی بنویسند که با شنیدن یک کلمه خاص به ذهنشان می‌رسد (مثلا لاله)، نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اختلال دوقطبی که در مرحله گذر به قطب مانیا هستند و مانیای خفیفی دارند، در یک بازه زمانی مشخص، در مقایسه با سایر افراد،‌ می‌توانند سه برابر بیشتر کلمه به خاطر بیاورند و به لیست خود اضافه کنند. این که این حالت چه‌طور به نبوغ منجر می‌شود را می‌توان این‌طور توضیح داد که حجم بالایی از ایده‌های سرکوب‌نشده به معنای احتمال بیشتر تولید چیزی ارزشمند خواهد بود.


البته هیچ‌کس در حال افسردگی شدید یا ابتلا به اسکیزوفرنیا نمی‌تواند سرشار از ایده‌های نو و خلاقانه باشد. بلکه به گفته دانشمندان این حالات می‌توانند ناتوان‌کننده باشند یا حتی زندگی فرد را در معرض خطر قرار دهند. اگرچه معمولا جوامع از خلاقیت و تولیدات نوابغی که از اختلالات روانی رنج می‌برند،‌ سود برده‌اند،‌ اما برخی از این افراد، خود بر این باورند که لحظه‌های درخشان و فوق‌العاده‌ای که دارند، ارزش رنجی که می‌برند را ندارد.


سکز در این‌باره به یک جمله اکتفا می‌کند:‌ «من فکر می‌کنم خلاقیت تنها بخشی از چیزی است که بیشتر بد است.»



مرادی بازدید : 21 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

نرم افزاری که ذهن شما را می خواند


انسانها عموما موجودات کنجکاوی هستند و دانستن افکار یا رازهای پنهان، آنها را به وجد می آورد. موضوع وقتی جالبتر می شود که آنها بتوانند ذهن دوست یا همسرشان را بخوانند. شاید با خواندن تیتر مطلب، پیش خودتان فکر کردید که: «امروز میرم خونه و فکر داداشم رو می خونم تا ببینم چرا این چند روز اخلاقش عوض شده» ولی عجله نکنید، این کار به آن سادگی هم که تصور می کنید نیست.

یکی از روشهای موثر ذهن خوانی، درک زبان بدن است. در واقع افراد در حین حرف زدن، به صورت ناخودآگاه قسمتی از بدنشان را تکان می دهند و این حرکات نشان دهنده تفکرات و احساسات درونی فرد نسبت به موضوع جاری دانست.


برای مثال وقتی از افراد راجع به شماره تلفن شان در چند سال پیش سوال کنید، آنها سعی می کنند از حافظه شان برای به خاطر آوردن آن کمک بگیرند و وقتی از آنها راجع به آرزویشان می پرسید آنها سعی می کنند تا تصویری را در ذهنشان بسازند.

محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.
قبل از خواندن این واکنش، لازم است به 2 نکته مهم توجه کنید:

- این واکنش ها بر اساس افراد راست-دست نوشته شده اند و در صورتی که فرد مورد نظر چپ دست است، باید آنها را برعکس در نظر بگیرید.
- منظور از راست یا چپ، دید شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش می باشد.

واکنش های چشمی
1- بالا – سمت راست : نشانگر جستجو و بازسازی رویدادی تصویری که در گذشته رخ داده است.
2- بالا – سمت چپ : در حال ساختن تصویر و یا رویداد جدید.
3- مستقیم – سمت راست : بخاطر آورن صوتی که در گذشته شنیده شده است.
4- مستقیم – سمت چپ :‌ در حال ساختن کلمه و یا صوتی که در گذشته رخ نداده است.
5- پایین – سمت راست : صحبت کردن شخص با ضمیر داخلی اش
6- پایین – سمت چپ : به خاطر آوردن و یا تصور یکی از حواس، لامسه، بویایی و یا چشایی
7- چند حرکت و یا بدون حرکت: ممکن است شما سوالی را از فرد مورد نظر بپرسید و فرد هیچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد و به یک نقطه خیره شود. این بدین معنی است که فرد دارد سوال و جواب را به صورت تصویری بررسی و شبیه سازی می کند.

به خاطر داشته باشید که این واکنش ها برای تمامی افراد یکسان نیستند و ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، ولی همین الان می توانید آنها را با همسر و یا دوستتان تمرین کنید.
مرادی بازدید : 30 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


ھدف از ابراز عشق، انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش
دارید. پس اگر عاشق کسی ھستید، باید زبان صحبت کردن با او را یاد بگیرید...
ما آدم ھا به روش ھای متفاوت نسبت به ھمدیگر ابراز عشق یا آن را دریافت می
کنیم اما اگر نفھمیم که ھمسرمان چه چیزی را ابراز عشق می داند، میزان موفقیت
مان در زندگی زناشویی مان به تدریج کم فروغ می شود و علتش را ھم متوجه
نمی شویم.

اینجاست که باید زبان عشق ھمسرمان را یاد بگیریم و بفھمیم.
ھمه زوجین، زبان مشترکی برای درک عشق ندارند. ممکن است زبان محبت شما
با ھمسرتان متفاوت باشد و از این مساله غافل باشید. ممکن است زبان محبت
شما، ھدیه گرفتن و زبان محبت ھمسرتان صرفا تایید کردن باشد.

خیلی از مردان باکارھایی مانند تعمیر میز شکسته آشپزخانه، علاقه خود را به ھمسرشان نشان
می دھند؛ در صورتی که زنان با بیان کلمات، این کار را می کنند. بالاخره زنان و
مردان راه ھای متفاوتی برای بیان احساسات خود دارند. پس به شکلی که ھمسرتان از طریق آن ابراز احساس می کند، احترام بگذارید.

مرادی بازدید : 44 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


زندگی را نخواهیم فهمید اگر از همه گل های سرخ دنیا متنفر باشیم فقط چون در کودکی وقتی خواستیم گل سرخی را بچینیم خاری در دستمان فرو رفته است.


زندگی را نخواهیم فهمید اگر دیگر آرزو کردن و رویا دیدن را از یاد ببریم و جرات زندگی بهتر داشتن را از لب تاقچه به فراموشی بسپاریم فقط به این خاطر که در گذشته یک یا چندتا از آرزوهایمان اجابت نشده اند.



زندگی را نخواهیم فهمید اگر عزیزی را برای همیشه ترک کنیم فقط به این خاطر که در لحظه ای خطایی از اون سر زد و اشتباهی انجام داد


زندگی را نخواهیم فهمید اگر دیگر درس و مشق را فراموش کنیم و به سراغ کتاب نرویم فقط چون در یک آزمون نمره خوبی بدست نیاورده ایم و نتوانستیم یک سال قبول شویم.


زندگی را نخواهیم فهمید اگر دست از تلاش و کوشش برداریم فقط به این دلیل که یک بار در زندگی سماجت و پیگیری ما بی نتیجه ماند.

به امید فرداهای بهتر
مرادی بازدید : 33 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

آیا تاکنون به آسمان نگاه کرده‌اید؟ چه چیزی در آسمان می‌بینید؟

اما این کار چه اهمیتی دارد و چرا باید چنین کنیم؟ تصور می‌کنم دست کم به دو دلیل:

١) برای کاستن از استرس‌های موجود در زندگی بی‌رحم و پرسرعت روزانه‌مان.

تصور کنید برای دقایقی هیچ کار خاصی برای انجام دادن ندارید و فقط می‌خواهید به کشف ظرافت‌های پنهان در یک پدیده بپردازید و چیزهایی را ببینید که تاکنون ندیده‌اید و شاید در آینده هم دیگر نبینید. احساس آرامش می‌تواند یکی از نتایج این کار باشد.

٢) دیدن بخشی از وجود درونی خودمان
.

بله! آنچه می‌بینید بی‌ارتباط با محتوای ذهن شما نیست، به‌خصوص زمانی که با تصویری مبهم و ناواضح روبه‌رو هستیم، بیشتر ممکن است برای کشف رمز آن، از محتوای نهانی ذهن خود مدد بگیریم؛ به این ترتیب، راهی یافته‌اید که بخشی از محتوای ناهشیار ذهن‌تان را روی دایره می‌ریزد.
به عبارت دیگر "آنچه خواهد دلت همان بینی!" البته باید اعتراف کنم که تفسیر کامل آنچه شما در تصویر ابرهای آسمان می‌بینید به این سادگی نیست و نیاز به کار تخصصی دارد. به همین منظور، سال‌هاست که به کمک این خاصیت، آزمون‌های روان‌شناختی خاصی طراحی شده است که برای پی بردن به مشکلات احتمالی افراد به‌کار می‌روند. ولی گاهی می‌توان کلیاتی را از آنها برداشت کرد،
به‌خصوص هنگامی‌که مطالب مشاهده شده آن قدر غیرمعمول است که تقریبا هیچ فرد دیگری از آن مطلب چنین برداشتی ندارد؛ مثلا فردی را تصور کنید که همه چیز را به صورت اشکال تهدید کننده و متخاصم می‌بیند، حتی چیزهایی که کوچک‌ترین اثری از تهدید ندارند ؛ در حالی که کوچک‌ترین شباهت معقول و مشهودی در آن نمونه با مسایل یاد شده وجود ندارد.
احتمالا شما هم موافق‌اید که فرد دچار نوعی بدبینی است. ولی باید توجه داشت که صرفا با یک برداشت غیرمعمول نباید به فردی برچسب بیماری زد. در صورتی که این پدیده در موقعیت‌های گوناگون تکرار شود و به ویژه اگر در زندگی روزمره فرد هم مؤثر باشد باید به آن به ‌عنوان یک علامت توجه کرد؛ علامتی که "ممکن است" نشان از وجود یک بیماری داشته باشد.

تعداد صفحات : 27

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 262
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 394
  • بازدید کلی : 9,122