loading...
جورچین
مرادی بازدید : 35 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (3)

اگر مي خواهيد پردازشگر قدرتمند بعدي براي تلفن هاي هوشمند را بشناسيد، لازم است كه با Exynos 5 Dual آشنا شويد كه حالا مشخصات فني بيشتري از آن مي دانيم. نخستين چيپ بر پايه كورتكس A15 كه تا اواخر سال جاري ميلادي روي تلفن هاي هوشمند جديد حاضر مي شود.

يكي از گجت هايي كه آن را با اين پردازشگر خواهيم ديد، تبلتي 11.8 اينچي است كه سامسونگ قصد دارد تا پايان سال آن را وارد بازار كند. و نكته جالب اينجا است كه اين چيپ از رزولوشن 2560 در 1600 پيكسل پشتيباني خواهد كرد. وقت اش رسيده كه سراغ مهم ترين مشخصات فني اين پردازشگر برويم.


كورتكس A15

شايد اين عبارت زياد براي شما آشنا نباشد. اما اين نسل جديد پردازشگرهاي ARM است كه قرار است جايگزين نسل قبل بشود كه كورتكس A9 نام دارد. اين پردازشگر كه با شماره مدل Exynos 5250 وارد بازار مي شود به خوبي قادر به رقابت با پردازشگر كوالكام S4 خواهد بود كه چند هفته پيش با آن در نارنجي آشنا شديد. پردازشگر دو هسته اي سامسونگ با سرعت 1.7GHz ديرتر از راه ميرسد اما ادعا مي كند كه نسبت به پردازشگر دو هسته اي كوالكام بهتر عمل مي كند. شركت كوالكام مدل ۴ هسته اي پردازشگر اش را هم تا پايان سال وارد بازار مي كند و سامسونگ نيز قرار است كمي دير تر مدل ۴ هسته اي اين پردازشگر را توليد كند.


معماري جديد براي پردازش گرافيكي: Mali-T604

ARM_Mali-T604-Architecture_675-600x385_narenji.jpg

اينجا با يك جي پي يو جديد هم مواجه هستيم. شركت اي آر ام هر ۵ سال يك بار معماري پردازشگر گرافيكي اش را تغيير مي دهد و در اين پردازشگر با معماري جديد Midgard مواجه هستيم. به همين خاطر اين يكي از نخستين چيپ هاي بازار با معماري جديد به حساب مي آيد.

گفته مي شود معماري جديد از برخي جهات حتي نسبت به كنسول هاي بازي فعلي هم قدرتمند تر عمل مي كند. و شاهد نسل جديدي از بازي ها با گرافيك قدرتمند تر و عكاسي بهتر خواهيد بود.


پشتيباني از رزولوشن WXQGA

wqxga-bandwidth_narenji.jpg

اكثر تبلت هاي اندرويدي فعلي داراي رزولوشن 1280 در 800 پيكسل هستند. اما زمان اش رسيده وارد نسل بعدي 2560 در 1600 بشوند. براي اينكه اين همه اطلاعات به راحتي به نمايشگر برسد، پردازشگر جديد از سرعت انتقال اطلاعات 12.8GB/s پشتيباني مي كند.

در كنار آن پردازشگر جديد از فناوري به نام PSR پشتيباني مي كند كه سبب مي شود مصرف انرژي نمايشگر هنگام نمايش تصاوير استاتيك تا ۲۰ برابر كمتر شود. مثلا هنگامي كه در حال مطالعه كتاب هستيد يا يك عكس را نگاه مي كنيد.


پشتيباني از ويديو تمام اچ دي ۶۰ فريم در ثانيه

wifi-display-works-600x417_narenji.jpg

پردازشگر Exynos 5 Dual از ويديوهاي 1080p با سرعت ۶۰ فريم در ثانيه براي decoding/encoding پشتيباني مي كند. به اين معني كه مي توانيد با اين كيفيت، ويديو ضبط كنيد يا تلفن تان را با پورت اچ دي ام آي به تلويزيون متصل و ويديو هاي سه بعدي را با آن پخش كنيد.

پردازشگر جديد از فناوري WiFi Display هم پشتيباني مي كند. در اين تكنولوژي مي توانيد ويديو و يا هر چيز ديگري را از طريق تبلت يا تلفن، روي تلويزيون استريم كنيد. Exynos 5 Dual مي تواند اين كار را براي ويديوهاي اچ دي ۳۰ فريم بر ثانيه به راحتي انجام بدهد.


پشتيباني از USB 3.0

USB3-microb-bl_narenji.jpg

اين هم يكي ديگر از نخستين هايي كه توسط Exynos 5 Dual وارد بازار تلفن هاي هوشمند ميشود. پشتيباني از USB 3.0 تا بتوانيد انتقال اطلاعات را با سرعت 5Gbps انجام دهيد. ده برابر سريع تر از نسل قبل و حالا ديگر براي انتقال فايل روي تلفن تان كمتر منتظر مي مانيد.

ضمن اينكه اينجا از USB Host هم پشتيباني مي شود بنابراين مي توان انواع ابزارهاي يو اس بي جانبي مانند كيبرد و هاردهاي اكسترنال را به تلفن تان متصل نمود.


اگر بخواهيم به طول خلاصه بگوييم Exynos 5 Dual و S4 Pro احتمالا بهترين پردازشگرهاي سال ۲۰۱۲ هستند. و تا پايان امسال به دنبال رقيبي براي آنها نباشيد. سال آينده البته منتظر از راه رسيدن Tegra4 و Exynos 5 Quad خواهيم بود

مرادی بازدید : 41 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

تحقیقات نشان می دهد که تکانشگری به عنوان یک ویژگی شخصیتی پیش بین قوی برای تشخیص این موضوع است که چه کسی چاق می شود...

دانستنی هایی در مورد استرس و افزایش وزن بدن www.Sargarmia.Com


تکانشگری به عنوان یک ویژگی شخصیتی پیش بین قوی برای تشخیص این موضوع است که چه کسی چاق می شود. مطالعات نشان می دهد افرادی که نمره تکانشگری بالاتری می گیرند در مقایسه با افرادی که نمره تکانشگری آنها پایین است، اضافه وزن بیشتری نشان می دهند.داشتن وزن مناسب نیازمند یک رژیم غذایی سالم و فعالیت های فیزیکی منظم است که هر دو نیازمند احساس تعهد و ایجاد محدودیت است.ایجاد این کنترل های رفتاری برای افراد تکانشگر دشوار است.

همچنین تحقیقات انجام شده قبلی نشان داد که افراد تکانشگر آمادگی استفاده از غذا و الکل را به شکل افراطی دارند که این الگوهای رفتاری در طی زمان موجب اضافه وزن می گردد.

البته ارتباط بین صفات شخصیتی و وزن پیچیده بوده و در کنار مکانیزم های رفتاری نیازمند بررسی مکانیزم های زیستی نیز می باشد.

مرادی بازدید : 41 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

خودتان باشید. اگر سعی کنید یک نفر دیگر باشید، فقط خودتان را تلف کرده‌اید. خودِ درونیتان را در آغوش بکشید و بدانید که هیچکس ایده‌ها، توانایی‌ها و زیبایی شما را ندارد. همانی باشید که از خودتان می‌شناسید—بهترین مدل خودتان. و از اینها گذشته، با خودتان صادق باشید.

از همین امروز شروع کنید...

اولویت‌هایتان را مشخص کنید. 20 سال دیگر واقعاً مهم نیست که امروز چه کفشی پوشیده بودید، موهایتان چه مدلی بود یا مارک شلوار جینتان چه بوده است. چیزی که مهم است این است که دیگران چقدر دوستتان داشته‌اند، چه چیزهایی یاد گرفته‌اید و چطور از این دانش استفاده کرده‌اید.

مسئولیت کامل اهدافتان را گردن بگیرید. اگر واقعا دوست دارید در زندگیتان به چیزهای خوبی برسید و اتفاقات خوبی برایتان بیفتد، باید خودتان باعث این اتفاقات شوید. نمی‌توانید یک گوشه بنشینید و آرزو کنید که یک نفر دیگر کمکتان کند. خودتان باید آینده‌تان را بسازید و فکر نکنید که سرنوشت باعث همه اعمال و انتخاب‌های شماست.

مرادی بازدید : 47 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


آیا تا به حال به طور دقیق به انگشتان دست خود نگاه کرده اید که به کدام یک علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟
با دقت نگاه کنید،پس از انتخاب و بررسی این که چرا "این انگشت خود را بیشتر دوست دارید ؟!"
می توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید تا به نکاتی جالب از رازهای شخصیتی خود که تا کنون نمی دانسته اید،پی ببرید!

مرادی بازدید : 32 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

ویژگی های کودکان و دانش آموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه و فزون کنشی

معلم

همواره کودکی که در محیط مدرسه پیشرفت تحصیلی رضایت بخشی ندارد ، ممکن است در یک نگاه محدود چنین تصور شود که کودک مورد نظر دانش آموز تنبل ، بازیگوش یا کند ذهن است . اما باید توجه داشت که ممکن است مشکل تحصیلی او به دلیل اختلال در فر آیند روا نشناختی یادگیری مطالب باشد .

از آنجایی که این کودکان اغلب در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند ، آشنایی با ویژگی ها و شناسایی دقیق این کودکان ( کودکان ناتوان در یاد گیری ) در فر آیند تعلیم و تربیت امری است لازم و ضروری .

بسیاری از دانش آموزان به رغم اینکه از ظر فیت هوشی متوسط یا بالاتر برخوردارند ،فقط به دلیل اینکه دامنه توجهشان فوق العاده کم است ، نمی توانند آنگونه که انتظار می رود پیشرفت تحصیلی داشته باشند. در حقیقت تفاوت قابل ملاحظه ای بین ظرفیت یاد گیری ( توانایی بالقوه ) و پیشرفت تحصیلی ( توانایی بالفعل ) در این دانش آموزان دیده می شود .

طراحی راهبردهای آموزشی و یادگیری

اختلال در توجه و عدم تمر کز ذهنی ، امروزه از شایعترین اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان ، به ویژه در سنین دبستان است .( 67% کودکان نا توان در یاد گیری در گرروه سنی 8تا 11 سال قرار دارند. ) و همواره بسیاری از والدین دانش آموزان و معلمان مدارس از کم توجهی یا بی توجهی بعضی از کودکان شکایت دارند و طالب مشاوره و راهنمایی هستند .

جامع ترین بررسی و مطالعه درباره ی ویژگی های دانش آموزان دارای اختلال کمبود توجه، توسط انجمن آمریکایی روان پزشکی، طراحی و اجرا شده که از سال 1980 تا کنون از سوی این انجمن و روان شناسان مختلف ، ملاک های زیر برای تشخیص " اختلال کمبود توجه " مورد استفاده قرار می گیرد :

الف) بی توجهی : سه مورد از موارد زیر در رفتار دانش آموز مبتلا به عدم توجه دیده می شود :

1- در اغلب مواقع در تمام کردن کار هایی که خود شروع کرده اند ، با شکست و نا کامی مواجه می شوند .

2-اغلب به نظر میرسد که به موضوع مورد نظر گوش نمی دهند .

3- به راحتی آشفته و دچار حواس پرتی میشوند .

4- در تمر کز حواس روی تکالیف مدرسه و کار هایی که نیاز به توجه جدی و ارادی دارد ، با مشکل مواجهند . در مواقعی که نیاز به توجه مستقیم و ارادی نیست ، مثل تما شای تلویزیون ، گوش دادن به رادیو ، بر نا مه های آزاد و زنگ تفریح احساس راحتی میکنند و مشکل کمتری دارند .

5- در انجام فعالیت های مربوط به بازی نیز با مشکل روبرو هستند .

ب) بر انگیختگی سریع : در کودکی که دچار اختلال کمبود توجه است ، حداقل سه مورد از موارد زیر قابل ملا حظه است :

1- قبل از فکر کردن ، کاری را که به نظرش میرسد بلا فا صله شروع می کند .

2- نمی تواند برای مدت قابل توجهی به یک کار خاص مشغول شود و به طور افراطی از یک فعالیت به فعالیت دیگر می پردازد .

3- بدون آنکه از نظر شناختی مشکل داشته باشد ، در نظم دادن به کار با مشکل مواجه است .

4- نیاز به نظارت و سر پرستی مداوم دارد .

5- مکررا در کلاس فر یاد می زند .

6- تحمل رعایت نوبت را در بازی ها و فعالیت های گروهی ندارد .

مادربزرگها و نوه های بیش فعال!

ج) بیش فعالی :

اختلال کمبود توجه می تواند همراه با بیش فعالی یا بدون آن تشخیص داده شود . ( هر کودک بیش فعال بی تردید اختلال در توجه دارد ، ولی هر کودکی با اختلال عدم تمرکز لزوما بیش فعال نیست . ) در صورتی که این اختلال با بیش فعالی همراه باشد ( غالبا به همین صورت است ) دانش آموز مبتلا لااقل دو ویژگی از ویژگی های زیر را دارا خواهد بود :

1- مرتبا این طرف و آن طرف دویده و از روی چیز های مختلف بالا می رود .

2- نمی تواند ساکت و آرام بنشیند، مرتب وول خورده ، بی قرار و نا آرام است.

3- نمی تواند برای مدتی در جایی ثابت بنشیند .

4- هنگام خواب نیز مرتب به این طرف و آن طرف می چرخد.

5- همیشه در حال حرکت و انجام کاری است و قرار ندارد ، انگار به وسیله موتوری حرکت داده می شود.

د) شروع قبل از هفت سالگی : این اختلال اغلب قبل از هفت سالگی دیده می شود .

ه) طول مدت : تداوم این اختلال حد اقل 6 ماه است .

نکته قابل تذکر این است که همانطور که قبلا بیان شد ، کودکان ناتوان در یادگیری از هوش متوسط و یا بالاتر برخوردارند و صرف مشاهده یک ویژگی خاص از مجموعه ویژگی هایی که بدان اشاره شد ، نمی توان به یک کودک یا دانش آموز بر چسب اختلال در یادگیری زد. بلکه با دقت لازم در رفتار عمومی کودک و همکاری والدین کودک می توان احتمال ناتوانی خاص او را در یادگیری بررسی کرد .

مرادی بازدید : 35 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


کسی که عصبانیتش را ابراز می‌کند، یعنی فرد «تند مزاج»، مدام محکوم می‌شود و دیگران از او می‌خواهند که خودش را کنترل کند. بالعکس، کسی که خشم خود را نگه دارد نیز مورد انتقاد است و از او می‌خواهند که عصبانیتش را ابراز کند. افراد عصبی غالباً مشورت های نادرستی دریافت می‌کنند. آیا عصبانی شدن ممنوع است؟

عصبانیت چگونه متولد می‌شود؟

احساس عصبانیت به طور کلی توسط درک یک موقعیت واقعی مانند بی عدالتی، بی ارزش کردن، تهدید و... به وجود می‌آید. این احساس توسط حس مبتلا بودن، ناچار بودن و حتی آزرده شدن تا اعماق وجود ایجاد می‌شود. فردی که عصبانی می‌شود، گفتار و رفتار دیگران را در تضاد کامل با باورها، ارزش ها و نظرات خود می‌بیند.

عصبانیت معمولا به شکل ناخودآگاه بروز می کند و افراد سعی می کنند
آن را با بی تفاوتی، تغییر خلق و خو یا تمسخر پنهان کنند.
اظهار عصبانیت در محیط های اجتماعی یا خانوادگی که اغلب نشان دادن عصبانیت را نمی‌پسندند، آسان نیست. بنابراین بیان عصبانیت شکل خشونت به خود می‌گیرد، و از خشونت تبدیل به حرکت می‌شود.

عصبانیت را چگونه می‌توان شناخت و ابراز کرد؟

احساس «عصبانیت»، چه آن را فرونشانیم، چه با خشونت بروزش دهیم، یک حس واقعی است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. ضروری است که روش نشان دادن عصبانیت مان را یاد بگیریم، البته نه با بروز خشونت بلکه از راه بیان کلامی؛ می بایست به فردی که ما را عصبانی کرده نشان دهیم که چگونه و چه قدر ما را آزار داده است. شخص تند مزاج باید یاد بگیرد که به روش های غیرخشونت آمیز، عصبانیتش را بیان کند.


مرادی بازدید : 34 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

iran stars


بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای پیرامون خود و فعالیتهای روزمره خود علاقه مند نبوده و از آنها لذت نمی بریم. بی حوصلگی در واقع فقدان تنوع و انگیزش در زندگیست.
یکی از خصوصیات انسان تنوع طلبی و نیاز به تغییر مداوم در شکل و نوع محرکات بیرونی است. سازگاری حسی سبب می شود ما از فعالیتهای تکراری به ستوه آییم. سازگاری حسی یعنی: کاهش حساسیت حواس زمانی که در معرض مداوم یک عامل محرک ثابت و تغییر ناپذیر قرار می گیرند.
مثلاً پس از خرید یک تلفن همراه نو شوق و ذوق فراوانی داریم اما پس از گذشت یکی دو ماه همان تلفن همراه برایمان تکراری و ملال آور می شود.
برای غلبه بر بی حوصلگی در زندگی از این راهکارها سود برید:

1- سعی کنید هر از چند گاهی در زندگی خود تغییراتی هر چند جزئی ایجاد کنید.

2- بی کاری و فقدان فعالیت یک عامل مهم در ایجاد بی حوصلگی ست. دست به کار شوید با نشستن و به نقطه ای خیره شدن چیزی عوض نمی شود. برخیزید و به کاری مشغول شوید.

3-حس پوچی و این باور که زندگی، شغل و فعالیتهای شما بی معنی است می تواند شما را تا مرز افسردگی پیش برد. شما نباید زندگی خود را یک دایره بی پایان و هدف بدانید. این وظیفه خود شماست که به زندگی خود معنا بخشید.

4-هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید و به علم خود بیفزایید.

5- خود را به چالش بکشانید. به فعالیتی دست بزنید که در شما استرس ملایمی ایجاد می کند. مانند برد و باخت (در بازی، ورزش) یا پذیرش ایده های جدید.

6- به یاد داشته باشید که هیچ چیز کسالت بار و خسته کننده نیست بلکه این ذهن بی حوصلگی شماست که همه چیز را کسل کننده می بینید. بی حوصلگی یک امر نسبی و درونیست. افکار خود را تغییر دهید تا احساسات شما نیز تغییر یابند.

7-حس کنجکاوی خود را بر انگیزید. نسبت به پیرامون خون بی تفاوت نباشید. سعی کنید از همه چیز سر در بیاورید.البته به غیر از مسائل شخصی دیگران.

8- خیال پردازی کنید. خیال پردازی بیش از حد سبب دور افتادن شما از واقعیتها و حقایق می گردد اما از تخیل خود می توانید در رفع بی حوصلگی کمک بگیرید. خیال پردازی کنید و به آرزوهای خود دست یابید.

9- تکرار فعالیتهای روزمره یا از روی عادت بسیار خسته کننده است.
بنابراین دیگر ایده ها، گزینه ها واحتمالات را هم انتخاب کنید. مثلاً هر روز برای صبحانه چای شیرین نخورید، یک روز هم قهوه یا شیر بخورید یا هر روز سر یک ساعت فعالیت خاصی را انجام ندهید. هراز گاهی طرز لباس پوشیدن یا مدل موی خود را تغییر دهید.

10- هر بار سر قرار ملاقات یک دست لباس مشابه به تن نکنید یا در کافی شاپ فقط میلک شیک سفارش ندهید. با یک هدیه بدون مناسبت طرف مقابل خود را غافلگیر کنید.

11- تکراری نباشید.

...

مرادی بازدید : 49 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
همه ما مشکل داریم
نا امید و دلتنگ میشویم
ولی نحوه برخورد با شکست هایمان است که بیش از هر چیز دیگر زندگی ما را شکل میبخشد!

Colorful Silence


مراجعه به ادامه مطلب
مرادی بازدید : 28 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

آیا می‌دانید... خندیدن نوعی <آنتی‌ بیوتیك> طبیعی است كه محرومین جهان با استفاده از این امرطبیعی، می‌توانند بسیاری از درد‌های خود را تخفیف دهند؟
آیا می‌دانید خنده ارزان‌ترین داروی پیشگیری و مبارزه با بسیاری از بیماری‌هاست؟ به عبارت دیگر،خنده هم خاصیت پیشگیری دارد و هم خاصیت درمان.
آیا می‌دانید خنده عمر را طولانی می‌كند؟

آیا می‌دانید لبخند زدن، بی‌خرج‌ترین هدیه است؟پس آن را از خود و دیگران مضایقه نكنید.
آیا می‌دانید وقتی می‌خندیم، آثار منفی نگرانی و اضطراب از تن و روان محو می‌شوند و با خندیدن است ‌كه نیروی عظیم مثبتی در اختیار انسان قرار می‌گیرد كه به آرامش، شادابی و سلامتی كمك می‌كند؟

مرادی بازدید : 41 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

شاید باور نکنید اما شما همیشه یک پزشک همراه خود دارید که آماده پاسخ به نیازهای پزشکی‌تان است. این پزشک، روان ماست. 5 توصیه عجیب زیر را بخوانید تا باورتان شود.

1. آلرژی دارید؟ بخندید!

وقتی دچار آلرژی می‌شوید، سعی کنید خود را در موقعیت‌ خندیدن قرار دهید. شرکت‌کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود.
زمانی‌که به تماشای یک فیلم خنده‌دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت‌ می‌شدند اما همین افراد زمانی‌که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می‌کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می‌شود و سبب می‌شود فرد کمتر دچار حساسیت شود.

2. بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشید!
خوش‌رفتاری موجب می‌شود که زخم‌های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت، استاد روانپزشکی دانشگاه اوهایو معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت‌آمیز، روند بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد. اما خوش‌رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می‌شود که سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب‌دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود‌تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان‌تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می‌شوید.

3. بیمارید؟ خوش‌بین باشید!
کنار گذاشتن بدبینی گاهی بیماری‌ شما را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که در تست‌های خوش‌بینی نمره خوبی گرفته‌اند 55 درصد کمتر از افرادی که همیشه احساس شکست و ناامیدی می‌کنند در معرض خطر مرگ به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. بنابراین سعی کنید در هر هفته فهرستی از افرادی که سپاس‌گزارشان هستید مانند دوستان، اقوام و... تهیه کنید. همچنین سعی کنید از ناراحتی و ناامیدی در خصوص نداشتن چیزهایی که هنوز به آنها دست‌ نیافته‌اید، خودداری کنید. تمرکز بر حس سپاس‌گزاری موجب می‌شود که نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید.

4. دنبال تناسب‌اندامید؟ تصویرسازی کنید!
در ذهن خود تصویری از ورزش‌ها و نرمش‌ها را تداعی کنید تا روند بهبودتان سریع‌تر شود. دانشمندان دانشگاه کلیولند آمریکا معتقدند که تنها ساختن تصویری ذهنی از بلند کردن وزنه و یا وزنه‌برداری موجب می‌‌شود که ماهیچه‌های قوی‌تر داشته باشید و روند بهبودتان سریع‌تر شود. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلیولند مشخص شد مردانی که تنها در ذهن خود تصویری از ورزش و وزنه‌زدن برای عضله دوسربازو ساخته‌اند حجم ماهیچه‌ای آنها بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزنه زده باشند به اندازه 13 درصد افزایش یافته است. بنابراین هر روز برای 15 دقیقه در ذهن خود تصور کنید که ماهیچه آسیب‌دیده‌تان را نرمش می‌دهید. تمام جزییات ورزش را در ذهن خود تصویر کنید. هر فشاری را که به ماهیچه‌تان وارد می‌شود، در ذهن تصویر کنید. انبساط و انقباض ماهیچه‌تان را هم همین‌طور. این‌کار را انجام دهید و تاثیر آن را ببینید.

5. کارتان حساس است؟ موسیقی گوش کنید!
وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان‌تان از فرط خستگی قرمز می‌شود، رادیوی اتومبیل‌تان را روشن می‌کنید. محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی‌که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید، موجب می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق‌تر و با حوصله بیشتری انجام دهید.
موسیقی موجب می‌‌شود بدنتان به درخواست‌های استراحتی که از مغز صادر می‌شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی‌حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می‌کند و موجب می‌شود بر سختی کارتان غلبه کنید. بنابراین هنگامی‌که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف‌ها هستید ضبط‌ صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.
مرادی بازدید : 22 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
اعتیاد، درمان، کنگره60، شربت تریاک، ترک اعتیاد، جلسه، تریاک، هروئین، کراک، شیشه، قرص، مشروبات الکلی، میثم جمالی، دو بال پرواز، همسفر سمانه، سمنان،بیماری ، Addiction drugs ,Addiction drugs
آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه قم «آمار معتادان» در ایران را «تکان‌دهنده و وحشتناک» توصیف کرده و گفته است که «زندان و اعدام» برای مبارزه با مواد مخدر «اثر ندارد».


روزنامه کیهان با تیتر «آمار معتادان کشور تکان‌دهنده است»، انتقاد کم‌سابقه آیت‌الله امینی در نماز جمعه قم(1391/04/02) از گسترش روزافزون اعتیاد به مواد مخدر در ایران را منتشر کرده‌است.

در این خبر از قول ایشان آمده «انتظار می‌رفت بعد از انقلاب اسلامی ایران، معضل اعتیاد حل شده و معتاد نداشته باشیم، اما متأسفانه این مشکل حل نشد، مسئولین در زمینه تعداد معتادان کشور آمار درستی نمی‌دهند و می‌گویند دادن آمار به صلاح نیست»، اما «من آماری دارم که تکان‌دهنده و وحشتناک بوده و زیبنده نظام نیست».

ابراهیم امینی با اشاره به این که «منشأ ۶۵ درصد جرایم کشور، مواد مخدر است» در خطبه‌های نماز جمعه قم گفته است که «باید پرسید چرا وضع به این صورت است و چرا با وجود این همه هزینه‌هایی که می‌شود و حتی شهدایی که هنوز در این راه به شهادت می‌رسند، این معضل حل نشده است؟ حل مشکل به کنار، انتظار داریم از تعداد معتادان کم شود» و «حتی کم کردن به کنار، بلکه می‌خواهیم تعداد معتادان بیشتر نشود».

امام جمعه موقت قم همچنین گفته است که «طبق آمار ۶۰ درصد معتادان کشور متأهل بوده و باید پرسید خانواده‌های آنان چه می‌کشند؟» و تاکید کرده که آمار تازه‌ای که به دست وی رسیده نشان می‌دهد که «در سابق، سن اعتیاد ۲۳سال بود، اما اکنون به ۱۵سال رسیده است».

امام جمعه قم در سؤالی پرسیده اند که « وقتی خود ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید موفق نبوده‌ایم، چرا مسئولان چاره‌ای نمی‌اندیشند در حالی که با این مسئله باید جدی‌تر برخورد کرده و برای آن وقت صرف کنند، زیرا اگر این معضل حل نشود، مشکلات و معضلات دیگر اجتماعی به قوت خود باقی است».

ابراهیم امینی همچنین در انتقادی کم‌سابقه از تریبون نماز جمعه قم از به کارگیری «زندان و اعدام» برای مقابله با گسترش مواد مخدر و اعتیاد در ایران انتقاد کرده و گفته است که «به نظر می‌رسد این شیوه مبارزه با مواد مخدر که تاکنون بوده و افراد زندانی و اعدام می‌شوند، اثر ندارد، زیرا امروزه می‌بینیم حتی در زندان‌ها هم جا وجود ندارد».

منبع خبر :پایگاه اطلاع رسانی آیت الله ابراهیم امینی ، خبر فارسی
مرادی بازدید : 36 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

تاثیر خنده بر سیستمهای مختلف بدن

از نظر علمی به فیزیولوژی خنده ژلوتولوژی گفته می‌شود كه شامل مطالعه حوادثی است كه در بدن طی خنده رخ می‌دهد. خنده یك رفلكس حركتی است و نیاز به هماهنگی حركت پانزده ماهیچه صورت دارد، پاسخ خنده یك عكس‌العمل فیزیولوژیك قابل پیش‌بینی مؤثر بر ماهیچه‌های صورت است كه باعث انقباض ماهیچه‌های اسكلتی، بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون، تغییرات در تنفس و افزایش تولید كاتكولامین‌ها همراه با فعالیت سمپاتیك است.

بعد از اتمام خنده، فعالیت پاراسمپاتیك شروع می‌شود و موجب ایجاد حالت آرامش كلی در فرد می‌شود.

درباره اثرات خنده تاكنون مطالعات زیادی انجام شده است. اولین مطالعه در سال 1930 توسط پاسكیند تحت عنوان تأثیر خنده بر تون عضلات و مطالعه لیود درباره اثر خنده بر سیستم تنفس انجام شده است.

محققان دیگر اثرات خنده را بر جسم، عاطفه و روان مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند.

در این مقاله به تغییرات فیزیولوژیكی ایجاد شده در جریان خنده از طریق تأثیر آن بر سیستمهای عصبی مركزی، قلبی عروقی، تنفس و سیستم ایمنی اشاره شده است.


مرادی بازدید : 20 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
یک قلم کاغذ بردارید و به سوالات زیر با دقت جواب دهید.

اگر لازم بود حتی می‌توانید نقاشی هم بکشید. جواب کلی به سوالات ندهید. هر چقدر کامل‌تر و جزئی‌تر به سوالات پاسخ دهید، به نتیجه کامل‌تری می‌رسید. به حافظه‌تان هم اعتماد نکنید، حتما تمام افکارتان را یادداشت کنید چون در این تست لازم است که تمام جزئیات را به یاد بیاورید.

برای جواب هر سوال، نخستین چیزی که به ذهن‌تان می رسد را بنویسید. بعد از بررسی جواب ها شگفت زده خواهید شد:

1.‌ در حال گذر از یک مسیر هستید و از دور یک بوته گل رز می‌بینید. این بوته فقط یک شاخه گل رز دارد که تا به حال مشابه آن را هیچ کجا ندیده‌اید. در این لحظه چه کاری انجام می‌دهید؟

2.‌ از تپه‌ای بالا می‌روید و از آن بالا چمن زاری زیبا را مشاهده می‌کنید. ناگهان یک اسب زیبا را در میان چمن زار می‌بینید. شما شگفت زده شده اید و بنا به دلایلی نمی‌توانید از این اسب چشم بردارید! دلایل‌تان را توضیح دهید و اسب را توصیف کنید.

3.‌ ناگهان احساس می‌کنید در مکان متفاوتی هستید. مکان جدید و متفاوتی که قبلا آنجا نبوده‌اید. کجا هستید؟

4.‌ در حالی که غرق تفکرات خود هستید، شخصی دستش را روی شانه‌تان می‌گذارد. شما به عقب بر‌می‌گردید و شخصی را می‌‌بینید که از قبل او را می‌شناسید. او کیست؟

5.‌ در مسیری که در حال حرکت هستید، ناگهان به آب می‌رسید:

الف. آب را توصیف کنید. برای مثال اقیانوسی بزرگ است یا نهری باریک؟ شفاف است یا کدر؟ کم عمق است یا عمیق؟ آب جاری است یا راکد؟ و این‌که آیا روی آب چیزی می بینید؟ اگر جواب‌تان بله است، روی آب چه می بینید؟

ب. آیا آب جاری است؟
ب- 1- آب به سرعت می رود.
ب-2- آب به آرامی جاری است.
ب-3- آب راکد و ساکن است.

ج. باید به آن سوی آب بروید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟
ج-1- شنا می‌کنید.
ج-2- قایق می‌سازید.
ج-3- به‌دنبال پل می‌گردید.
ج-4- برای پیدا کردن یک راه‌حل مناسب اطراف را خوب جست و جو می‌کنید.

6.‌ در آن سوی آب، یک ظرف آب پیدا می کنید. چه می‌کنید؟

6-1- ظرف نگهداری آب را توصیف کنید. بزرگ است یا کوچک؟ برای مثال فلاسک آب است یا منبع بزرگ؟
6-2- ظرف را همان جا می‌گذارید یا با خودتان می‌برید؟
6-3- اگر با خودتان ظرف نگهداری آب را می‌برید، آن را خالی می‌ برید یا پُر؟


تفسیر روان‌شناسی جواب‌ها:


1.‌ گل رز: رفتار شما با گل رز نشانه توانایی‌تان در کنترل کردن وسوسه‌هاست. اگر گل رز را بچینید به معنی این است که قادر به کنترل کردن وسوسه‌های نفسانی نیستید.

2.‌ اسب: توصیف شما از اسب در واقع توصیف‌تان از یک شریک زندگی ایده‌آل است.

3.‌ محیط جدید: این مکان، جایی است که آرزو دارید در آنجا زندگی کنید. چه این مکان، تخیلی باشد، چه در دنیای واقعی وجود داشته باشد.

4.‌ شخص: شخصی که دست روی شانه‌تان می‌گذارد، شخصی است که بیشتر از هر کسی به او اطمینان دارید.

5.‌ آب: آب نماد عشق ورزی است.

حجم آب نشانه میزان عشق درون‌تان است. میزان شفاف بودن آب به طرز تفکر شما در مورد عشق بر‌می‌گردد. اگر آب کدر باشد نشانه این است که از عاشق شدن می‌ترسید و شاید تجربه و تفکر منفی

نسبت به عشق دارید ولی اگر آب شفاف باشد به این معنی است که آمادگی عاشق شدن را دارید. هر چقدر آب عمیق‌تر باشد، شما احساس بهتر و عمیق‌تری در زمینه عشق و عاشقی دارید.

جزئیات کوچک دیگر، مثل حباب‌های روی آب و موج های کوتاه، نشانه طبع شوخ و سرزنده شماست. دیدن موجودات زنده در آب مانند اردک، لاک‌پشت و قورباغه و...، به این معناست که به احتمال زیاد، شما به داشتن فرزند تمایل دارید.

ب. میزان سرعت حرکت آب نشان‌دهنده عشق درونی تان نسبت به همسرتان است. هر چقدر سرعت آب بیشتر باشد، شما در ابراز عشق کردن ماهرتر هستید.

ج. نوع راهی که برای رد شدن از رودخانه انتخاب می‌کنید به معنای روش شما برای انتخاب همسر است.

ج-1- آنقدر می‌گردید تا بالاخره همسر ایده‌آل خود را پیدا کنید.

ج-2- خودتان شرایطی را مهیا می‌کنید تا با افراد بیشتر و متفاوتی آشنا شوید و بعد از آن شخص مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌کنید. شما برای پیدا کردن شریک زندگی‌تان عجله زیادی ندارید.

ج-3- پیش‌زمینه‌ای برای انتخاب همسر ندارید، فقط می‌خواهید که ازدواج کنید.

ج-4- شما برای انتخاب همسر فردی سختگیر هستید و محال است بدون تحقیقات مفصل با کسی ازدواج کنید.

هر چقدر راحت‌تر از آب عبور کنید؛ به این معناست که برای ازدواج کردن آماده تر هستید.

پیدا کردن راه برای رد شدن از عرض رودخانه نشانه تمایل شما برای پیدا کردن راهی مطمئن برای انتخاب همسر است.

اگر اطراف آب را برای پیدا کردن راه‌حلی مناسب به‌منظور رد شدن از آب جست‌وجو کردید، نشانه این است که کمی از ازدواج کردن هراس دارید. اگر بی‌مهابا و بدون فکر به آب بزنید به این معناست که بدون فکر همسر انتخاب می‌کنید.

6.‌ ظرف نگهداری آب

6-1-توصیف شما از ظرف نگهداری آب به طرز تفکر شما نسبت به روابط عاشقانه برمی‌گردد. اگر ظرف آب یک ظرف ساده و کاربردی مثل قمقمه یا بطری آب بود، به این معناست که شما نگاهی واقع‌بینانه و منطقی نسبت به زندگی مشترک دارید. ظروف کاربردی از مواد محکم ساخته شده‌اند، چکه نمی‌کنند و به راحتی نمی‌شکنند.

اگر این ظرف؛ زینتی و برای مثال یک تنگ بلوری و بیش از حد آراسته باشد، شما در روابط‌تان به‌دنبال ازدواجی هستید که آرمان‌گرا، احساسی و هیجان‌انگیز باشد. ظروف زینتی احتمال شکستن زیادی دارند به همان نسبت هم این نوع انتخاب همسر خطرات زیادی دارد و احتمال شکست آن زیاد است.

اگر ظرف هم زیبا و هم کاربردی باشد نشانه تعادل در احساسات و منطق‌تان در انتخاب شریک زندگی است.

اگر ظرف نگهداری آب، کثیف و از کار افتاده باشد، به این معناست که شما آمادگی ازدواج و روابط طولانی‌مدت را ندارید و نسبت به آن بدبین هستید.

6-2-اگر ظرف نگهداری آب را همراه خودتان بردید، نشان‌دهنده این است که شما شادی را در زندگی مشترک و روابط طولانی می‌بینید نه یک احساس عاشقی زودگذر!

6-3- اگر ظرف نگهداری آب را پر کردید و با خود بردید، نشانه این است که مسائل زناشویی در ازدواج برای‌تان اهمیت زیادی دارد و اگر ظرف نگهداری آب را خالی کردید و همراه خود بردید، به این معناست که مسائل زناشویی آنقدرها هم در زندگی شما نقش مهمی ندارد.
مرادی بازدید : 29 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


تاثیر خنده در روابط اجتماعی

در این جا شما را با ۵ تکنیک آشنا می کنیم که به واسطه آن هم تاثیر خنده در رابطه ی زناشوییمی توانید حس شوخ طبعی خود را ارتقا بخشید و هم سلامت روابط خود را تضمین کنید.


۱- با تمرکز بر روی موضوعات جالب سعی در بیدار کردن حس شوخ طبعی خود داشته باشید.
این امر در مراحل اولیه قدری دشوار به نظر برسد، اما چیزی نخواهد گذشت که تمام اطراف خود را مملو از چیزهایی خواهید دید که باعث بیدار کردن حس خوشحالی در شما می شوند. با اتکا به این شیوه از زندگی خود نیز لذت بیشتری خواهید برد.


۲- اگر احساس می کنید که به تازگی خیلی کمتر از گذشته می خندید، شاید بهتر باشد که ارتباط خود را با افراد شوخ و با مزه بیشتر کرده و از افراد بی حوصله و غمگین فاصله بگیرید.


مرادی بازدید : 26 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


عینک آفتابی، موجب رفتار خودخواهانه می شود ...


نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که نور کم و همچنین استفاده از عینک آفتابی تمایل انسان به فریب‌کاری و تقلب و نیز انجام رفتارهای غیراخلاقی افزایش می‌دهد.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، روانشناسان دانشگاه تورنتو در کانادا و دانشگاه کارولینای شمالی در آ-م-ر-ی-ک-ا مطالعاتی را در این زمینه انجام دادند تا دریابند که آیا تاریکی و نور کم در محیط می تواند عاملی برای تشویق انسان به تقلب کردن یا ایجاد حس خودخواهی در وی باشد؟


در یک تحقیق گروهی از شرکت کنندگان در یک اتاق کم نور و تقریبا تاریک و گروه دیگر در اتاقی با نور کافی قرار گرفتند. به این افراد ۱۰ دلار داده شد و از آنها خواستند کاری را انجام داده و در ازای آن نیم دلار مزد بردارند. نتیجه این شد که افرادی که در اتاق کم نور این آزمایش را انجام دادند بیشتر در کار خود تقلب کردند و نسبت به کسانی در اتاق روشن تحت آزمایش بودند پول بیشتری برای خود برداشتند.


در یک تحقیق دیگر نیز مشخص شد کسانی که عینک آفتابی به چشم می‌زنند در مقایسه با افرادی که از عینک عادی با شیشه شفاف استفاده میکنند در تعامل با یک فرد غریبه بیشتر از خود رفتار خودخواهانه نشان می دهند.


محققان می‌گویند تجربه تاریکی در واقع حس گمنامی را در انسان افزایش می‌دهد و این امر فرد به انجام چنین رفتارهایی ترغیب می‌کند.

مرادی بازدید : 30 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


در بین نوابغ تاریخ، در هنر و ادبیات گرفته تا علم، اختلال روانی امری شایع است. نتایج مطالعات به طور فزاینده‌ای وجودارتباط بین نبوغ و اختلالات روانی را تایید می‌کنند.

اما چه‌طور چنین ارتباطی شکل می گیرد؟


بسیاری از معروف‌ترین نابغه‌های تاریخ به اختلالات روانی دچار بوده‌اند. از هنرمندان برجسته‌ای مانند ونسان ونگوگ و فریدا کالو گرفته تا بزرگان ادبیاتی چون ویرجینیا وولف و ادگار آلن پو. شاید ارتباط نبوغ و جنون این افراد،‌ بیشتر حالت حکایت و افسانه در خود داشته،‌ اما امروزه، ‌رابطه اختلالات روانی و نبوغ،‌ دیگر یک داستان نیست،‌ بلکه تعداد مطالعاتی که این رابطه را تایید می‌کنند رو به افزایش است و دانشمندان در تلاشند چرایی و چگونگی این ارتباط را پیدا کنند.


گروهی از متخصصین در پنجمین فستیوال سالانه علم جهان،‌ درباره مطالعات اخیر و نیز مطالعات در حال انجام روی موضوع ارتباط اختلالات روانی و نبوغ به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. این در حالی است که هر سه متخصص شرکت‌کننده در این بحث،‌ خودشان هم به اختلالات روانی مبتلا هستند.


به گفته کی ردفیلد جیمیسون، روانشناس بالینی و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، نتایج حدود 20 تا 30 مطالعه علمی، وجود ارتباط بین نبوغ و رنج بردن از اختلال روانی را تایید کرده‌‌اند. به نظر می‌رسد که در بین تمام اختلالات روانی، خلاقیت بیش از همه با اختلالات خلقی در ارتباط است و از بین اختلالات خلقی هم بیش از همه با اختلال دوقطبی،‌که خود جیمیسون هم بدان مبتلا است. برای مثال،‌ در یکی از این مطالعات، ‌هوش 700هزار نوجوان 16 ساله سوئدی اندازه گرفته شد و سپس یک دهه این افراد پیگیری شدند تا ببینند که در کدام‌یک، اختلال روانی بروز می‌کند. نتایج تکان‌دهنده این مطالعه در سال 2010/1389 منتشر شد. جیمیسون درباره یافته‌های این مطالعه می‌گوید: «آن‌ها به این نتیجه رسیدند که افرادی که در سن 16 سالگی خیلی فوق‌العاده و درخشان هستند، با احتمال 4 برابر بیشتر از بقیه، به اختلال دوقطبی مبتلا خواهند شد.»


در اختلال دوقطبی، خلق فرد بین دو قطب خلقی بسیار خوشحال ( که مانیا نامیده می‌شود) و افسردگی بسیار شدید، تغییر می‌کند. اما چه‌طور چنین چرخه خلقی از دل خلاقیت بیرون می‌آید؟ مطالعه یکی دیگر از متخصصین گروه، جیمز فالون، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیا- ایروین، پاسخی را برای این سوال پیشنهاد می‌کند


فالون در این‌باره می‌گوید:‌ «افراد مبتلا به اختلال دوقطبی،‌ وقتی از حالت افسردگی شدید خارج می‌شوند،‌ بسیار خلاقند. وقتی خلق فرد مبتلا تغییر می‌کند، فعالیت مغزش هم تغییر می‌کند؛‌ فعالیت بخش‌های پایین‌تر قسمتی از مغز که لوب پیشانی نامیده می‌شود متوقف می‌شود و در عوض فعالیت در بخش‌های بالاتر این لوب آغاز می‌شود. نکته جالب این است که افراد وقتی در رقابتی برای خلاقیت هستند هم همین اتفاق در مغزشان می‌افتد». بنابراین به اعتقاد فلور،‌ این پیوند بین این چرخه‌ها است که اختلال دوقطبی و خلاقیت را به هم مربوط می‌سازد.


الین سکز، استاد قانون سلامت روان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی،‌ در مورد این که چه‌طور الگوهای مغزی به افکار هشیار ترجمه می‌شوند چنین توضیح می‌دهد که مردمی که از اختلالات روانی رنج می‌برند، محرک‌ها را مانند مردم عادی ف-ی-ل-ت-ر نمی‌کنند. در عوض می‌توانند ایده‌های متناقض را به طور همزمان و در کنار هم داشته باشند و بدین ترتیب، از تداعی‌ها و ارتباط‌های ضعیفی آگاه می‌شوند که مغز ناهشیار مردم عادی، آن‌ها را آن‌قدر ارزشمند برآورد نمی‌کند که بخواهد روانه هشیاری‌شان کند. در عین حال که این هجوم بی‌معناها به سطح هشیاری می‌تواند باعث آشفتگی و گسیختگی شود، به گفته سکز، می‌تواند بسیار خلاقانه هم باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید خود سکز، در جوانی به اختلال اسکیزوفرنیا مبتلا شده است


برای مثال، در مطالعاتی که تداعی واژگان را بررسی می‌کنند و از شرکت‌کنندگان می‌خواهند لیستی از تمام کلماتی بنویسند که با شنیدن یک کلمه خاص به ذهنشان می‌رسد (مثلا لاله)، نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اختلال دوقطبی که در مرحله گذر به قطب مانیا هستند و مانیای خفیفی دارند، در یک بازه زمانی مشخص، در مقایسه با سایر افراد،‌ می‌توانند سه برابر بیشتر کلمه به خاطر بیاورند و به لیست خود اضافه کنند. این که این حالت چه‌طور به نبوغ منجر می‌شود را می‌توان این‌طور توضیح داد که حجم بالایی از ایده‌های سرکوب‌نشده به معنای احتمال بیشتر تولید چیزی ارزشمند خواهد بود.


البته هیچ‌کس در حال افسردگی شدید یا ابتلا به اسکیزوفرنیا نمی‌تواند سرشار از ایده‌های نو و خلاقانه باشد. بلکه به گفته دانشمندان این حالات می‌توانند ناتوان‌کننده باشند یا حتی زندگی فرد را در معرض خطر قرار دهند. اگرچه معمولا جوامع از خلاقیت و تولیدات نوابغی که از اختلالات روانی رنج می‌برند،‌ سود برده‌اند،‌ اما برخی از این افراد، خود بر این باورند که لحظه‌های درخشان و فوق‌العاده‌ای که دارند، ارزش رنجی که می‌برند را ندارد.


سکز در این‌باره به یک جمله اکتفا می‌کند:‌ «من فکر می‌کنم خلاقیت تنها بخشی از چیزی است که بیشتر بد است.»



مرادی بازدید : 21 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

نرم افزاری که ذهن شما را می خواند


انسانها عموما موجودات کنجکاوی هستند و دانستن افکار یا رازهای پنهان، آنها را به وجد می آورد. موضوع وقتی جالبتر می شود که آنها بتوانند ذهن دوست یا همسرشان را بخوانند. شاید با خواندن تیتر مطلب، پیش خودتان فکر کردید که: «امروز میرم خونه و فکر داداشم رو می خونم تا ببینم چرا این چند روز اخلاقش عوض شده» ولی عجله نکنید، این کار به آن سادگی هم که تصور می کنید نیست.

یکی از روشهای موثر ذهن خوانی، درک زبان بدن است. در واقع افراد در حین حرف زدن، به صورت ناخودآگاه قسمتی از بدنشان را تکان می دهند و این حرکات نشان دهنده تفکرات و احساسات درونی فرد نسبت به موضوع جاری دانست.


برای مثال وقتی از افراد راجع به شماره تلفن شان در چند سال پیش سوال کنید، آنها سعی می کنند از حافظه شان برای به خاطر آوردن آن کمک بگیرند و وقتی از آنها راجع به آرزویشان می پرسید آنها سعی می کنند تا تصویری را در ذهنشان بسازند.

محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.
قبل از خواندن این واکنش، لازم است به 2 نکته مهم توجه کنید:

- این واکنش ها بر اساس افراد راست-دست نوشته شده اند و در صورتی که فرد مورد نظر چپ دست است، باید آنها را برعکس در نظر بگیرید.
- منظور از راست یا چپ، دید شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش می باشد.

واکنش های چشمی
1- بالا – سمت راست : نشانگر جستجو و بازسازی رویدادی تصویری که در گذشته رخ داده است.
2- بالا – سمت چپ : در حال ساختن تصویر و یا رویداد جدید.
3- مستقیم – سمت راست : بخاطر آورن صوتی که در گذشته شنیده شده است.
4- مستقیم – سمت چپ :‌ در حال ساختن کلمه و یا صوتی که در گذشته رخ نداده است.
5- پایین – سمت راست : صحبت کردن شخص با ضمیر داخلی اش
6- پایین – سمت چپ : به خاطر آوردن و یا تصور یکی از حواس، لامسه، بویایی و یا چشایی
7- چند حرکت و یا بدون حرکت: ممکن است شما سوالی را از فرد مورد نظر بپرسید و فرد هیچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد و به یک نقطه خیره شود. این بدین معنی است که فرد دارد سوال و جواب را به صورت تصویری بررسی و شبیه سازی می کند.

به خاطر داشته باشید که این واکنش ها برای تمامی افراد یکسان نیستند و ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، ولی همین الان می توانید آنها را با همسر و یا دوستتان تمرین کنید.
مرادی بازدید : 30 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


ھدف از ابراز عشق، انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش
دارید. پس اگر عاشق کسی ھستید، باید زبان صحبت کردن با او را یاد بگیرید...
ما آدم ھا به روش ھای متفاوت نسبت به ھمدیگر ابراز عشق یا آن را دریافت می
کنیم اما اگر نفھمیم که ھمسرمان چه چیزی را ابراز عشق می داند، میزان موفقیت
مان در زندگی زناشویی مان به تدریج کم فروغ می شود و علتش را ھم متوجه
نمی شویم.

اینجاست که باید زبان عشق ھمسرمان را یاد بگیریم و بفھمیم.
ھمه زوجین، زبان مشترکی برای درک عشق ندارند. ممکن است زبان محبت شما
با ھمسرتان متفاوت باشد و از این مساله غافل باشید. ممکن است زبان محبت
شما، ھدیه گرفتن و زبان محبت ھمسرتان صرفا تایید کردن باشد.

خیلی از مردان باکارھایی مانند تعمیر میز شکسته آشپزخانه، علاقه خود را به ھمسرشان نشان
می دھند؛ در صورتی که زنان با بیان کلمات، این کار را می کنند. بالاخره زنان و
مردان راه ھای متفاوتی برای بیان احساسات خود دارند. پس به شکلی که ھمسرتان از طریق آن ابراز احساس می کند، احترام بگذارید.

مرادی بازدید : 44 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)


زندگی را نخواهیم فهمید اگر از همه گل های سرخ دنیا متنفر باشیم فقط چون در کودکی وقتی خواستیم گل سرخی را بچینیم خاری در دستمان فرو رفته است.


زندگی را نخواهیم فهمید اگر دیگر آرزو کردن و رویا دیدن را از یاد ببریم و جرات زندگی بهتر داشتن را از لب تاقچه به فراموشی بسپاریم فقط به این خاطر که در گذشته یک یا چندتا از آرزوهایمان اجابت نشده اند.



زندگی را نخواهیم فهمید اگر عزیزی را برای همیشه ترک کنیم فقط به این خاطر که در لحظه ای خطایی از اون سر زد و اشتباهی انجام داد


زندگی را نخواهیم فهمید اگر دیگر درس و مشق را فراموش کنیم و به سراغ کتاب نرویم فقط چون در یک آزمون نمره خوبی بدست نیاورده ایم و نتوانستیم یک سال قبول شویم.


زندگی را نخواهیم فهمید اگر دست از تلاش و کوشش برداریم فقط به این دلیل که یک بار در زندگی سماجت و پیگیری ما بی نتیجه ماند.

به امید فرداهای بهتر
مرادی بازدید : 33 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

آیا تاکنون به آسمان نگاه کرده‌اید؟ چه چیزی در آسمان می‌بینید؟

اما این کار چه اهمیتی دارد و چرا باید چنین کنیم؟ تصور می‌کنم دست کم به دو دلیل:

١) برای کاستن از استرس‌های موجود در زندگی بی‌رحم و پرسرعت روزانه‌مان.

تصور کنید برای دقایقی هیچ کار خاصی برای انجام دادن ندارید و فقط می‌خواهید به کشف ظرافت‌های پنهان در یک پدیده بپردازید و چیزهایی را ببینید که تاکنون ندیده‌اید و شاید در آینده هم دیگر نبینید. احساس آرامش می‌تواند یکی از نتایج این کار باشد.

٢) دیدن بخشی از وجود درونی خودمان
.

بله! آنچه می‌بینید بی‌ارتباط با محتوای ذهن شما نیست، به‌خصوص زمانی که با تصویری مبهم و ناواضح روبه‌رو هستیم، بیشتر ممکن است برای کشف رمز آن، از محتوای نهانی ذهن خود مدد بگیریم؛ به این ترتیب، راهی یافته‌اید که بخشی از محتوای ناهشیار ذهن‌تان را روی دایره می‌ریزد.
به عبارت دیگر "آنچه خواهد دلت همان بینی!" البته باید اعتراف کنم که تفسیر کامل آنچه شما در تصویر ابرهای آسمان می‌بینید به این سادگی نیست و نیاز به کار تخصصی دارد. به همین منظور، سال‌هاست که به کمک این خاصیت، آزمون‌های روان‌شناختی خاصی طراحی شده است که برای پی بردن به مشکلات احتمالی افراد به‌کار می‌روند. ولی گاهی می‌توان کلیاتی را از آنها برداشت کرد،
به‌خصوص هنگامی‌که مطالب مشاهده شده آن قدر غیرمعمول است که تقریبا هیچ فرد دیگری از آن مطلب چنین برداشتی ندارد؛ مثلا فردی را تصور کنید که همه چیز را به صورت اشکال تهدید کننده و متخاصم می‌بیند، حتی چیزهایی که کوچک‌ترین اثری از تهدید ندارند ؛ در حالی که کوچک‌ترین شباهت معقول و مشهودی در آن نمونه با مسایل یاد شده وجود ندارد.
احتمالا شما هم موافق‌اید که فرد دچار نوعی بدبینی است. ولی باید توجه داشت که صرفا با یک برداشت غیرمعمول نباید به فردی برچسب بیماری زد. در صورتی که این پدیده در موقعیت‌های گوناگون تکرار شود و به ویژه اگر در زندگی روزمره فرد هم مؤثر باشد باید به آن به ‌عنوان یک علامت توجه کرد؛ علامتی که "ممکن است" نشان از وجود یک بیماری داشته باشد.

مرادی بازدید : 35 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)




کمدینها، هنر-پیشه ها، نویسنده ها و روانکاوان از گذشته های دور در جستجوی کشف این راز بوده اند که چه عاملی می تواند منجر به خنده دار شدن موضوعی شود و اکنون دانشمندان آن را در یکی از ساده ترین قوانین زندگی انسان کشف کرده اند.


"زیگموند فروید" فکر می کرد شوخ طبعی ناشی از احساس برتری یا ناسازگاری است، در حالی که "مارک تواین" ریشه این رفتار را خوشی نمی دانست بلکه راز شوخ طبعی را در اندوه می دید.
اکنون دانشمندان اعلام کرده‌اند برای همیشه به این بحث خاتمه خواهند داد. به گفته آنها شوخ طبعی ناشی از تخطی آرام و بی خطری از مسیری معمولی است که جهان بر روی آن در حرکت است.
انسان زمانی موضوعی را خنده دار می بیند که آن موضوع برخلاف شیوه ها و شکلهای پذیرفته شده معمولی باشد. همچنین بر اساس این مطالعه هر فرد حاضر در یک رویداد به تنهایی باید درباره تشخیص خنده دار بودن یک موقعیت قضاوت کنند.
متخصصان روانکاوی در دانشگاه کلرادو تصمیم گرفتند فرضیه خود را درباره لزوم بی خطر بودن یک ناهنجاری اجتماعی برای خنده دار شدن آن با درخواست از تعدادی از داوطلبان برای اجرای تعدادی موقعیت خنده دار و یا معمولی به اثبات برسانند.
در یکی از این اجراها با قرار دادن یک فرد متعصب در موقعیتی که برایش ناخوشایند بود و قرار دادن فردی بی تفاوت در همان موقعیت، دانشمندان دریافتند گزینه اول بیشتر باعث خنده افراد شد زیرا در آن از حدود اخلاق تخطی شده بود. همچنین قرار دادن افرادی که رفتن به کلیسا از برنامه های همیشگی آنها بود و افرادی که هرگز به کلیسا نمی رفتند، در دو موقعیت مختلف نشان داد هر فرد به صورت مجزا و شخصی درباره خنده دار بودن یک موقعیت تصمیم گیری می کند.
به گفته "جان بیشاپ" کمدین و مجری یکی از برنامه های کمدی مشهور شبکه بی بی سی، تخطی از هنجارها بهترین مدل برای تشریح حس شوخ طبعی است. شوخ طبعی باید مانند نگاه کردن از میان پنجره ای با شیشه های ترک خورده باشد، در این صورت می توان موضوعی را دید اما آنچه دیده می شود متفاوت از واقعیت است. همچنین عبور بیش از اندازه از هنجارها می تواند موقعیتی را آزاردهنده و یا توهین آمیز کند که این به هیچ وجه خنده دار نیست.
براساس این گزارش، محققان معتقدند این یافته می تواند به توضیح اینکه چرا یک موقعیت خنده دار در تمامی فرهنگهای کشورهای مختلف خنده دار به شمار نمی رود نیز کمک کند. زیرا هنجارها در جوامع مختلف متفاوت اند و شیوه تخطی از آنها نیز از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت دارد.

مرادی بازدید : 25 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

[تصویر: 1338044918_526101_377363868951530_115648...08_121.jpg]

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
از همه گل‌های سرخ دنیا متنفر باشیم فقط چون در کودکی وقتی خواستیم گل‌سرخیرا
بچینیم خاری در دستمان فرو رفته است.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
دیگر آرزو کردن و رویا دیدن را از یاد ببریم و جرات زندگی بهتر داشتنرا لب تاقچه به فراموشی بسپاریم فقط به این خاطر که در گذشته یک یا چند تا از آرزوهایماناجابت نشدند.


زندگی را نخواهیم فهمید اگر
عزیزی را برای همیشه ترک کنیم فقط به این خاطر که در یک لحظه خطایی ازاو سر زد و حرکت اشتباهی انجام داد.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
دیگر درس و مشق را رها کنیم و به سراغ کتاب نرویم فقط چون در یک آزموننمره خوبی به دست نیاوردیم و نتوانستیم یک سال قبول شویم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
دست از تلاش و کوشش برداریم فقط به این دلیل که یک بار در زندگی سماجتو پیگیری ما بی‌نتیجه ماند.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
همه دست‌هایی را که برای دوستی به سمت ما دراز می‌شوند، پس بزنیم فقطبه این دلیل که یک روز، یک دوست غافل به ما خیانت کرد و از اعتماد ما سوءاستفادهکرد.

زندگی را هرگز نخواهیم فهمید اگر
فقط چون یکبار در عشق شکست خوردیم دیگر جرات عاشق شدن را از دست بدهیمو از دل‌ بستن بهراسیم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر
همه شانس‌ها و فرصت‌های طلایی همین الان را نادیده بگیریم فقط به اینخاطر که در یک یا چند تا از فرصت‌ها موفق نبوده‌ایم.

فراموش نکنیم که بسیاری اوقات در زندگی وقتی به در بسته‌ای می‌رسیم و یک‌صدکلید در دستمان است، هرگز نباید انتظار داشته باشیم که کلید در بسته همان کلید اولباشد.
شاید مجبور باشیم صبر کنیم و همه صد کلید را امتحان کنیم تا یکی ازآنها در را باز کند.
گاهی اوقات کلید صدم کلیدی است که در را باز می‌کند و شرط رسیدن به اینکلید امتحان کردن نود‌ و نه کلید دیگر است. یادمان باشد که زندگی را هرگز نخواهیم فهمید اگر کلید صدم را امتحاننکنیم فقط به این خاطر که نود و نه کلید قبلی جواب ندادند. از روی همین زمین خوردن‌هاو دوباره بلندشدن‌هاست که معنای زندگی فهمیده می‌شود و ما با توانایی‌ها و قدرت‌هایدرون خود بیشتر آشنا می‌شویم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر از ترس زمین خوردن هرگز قدم در جادهنگذاریم

مرادی بازدید : 22 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

چگونه مى توان با همسرى كه بسیار حساس، كسل، بى حوصله و یا خشك و جدى است همزیستى كرد؟ چنانچه برخى اوقات چنین افكارى در مورد همسرتان دارید به معناى پشیمانى شما از عهد و پیمان با همسرتان نیست.


گاهى فكر مى كنیم به بن بست رسیده ایم
چگونه مى توان با همسرى كه بسیار حساس، كسل، بى حوصله و یا خشك و جدى است همزیستى كرد؟ چنانچه برخى اوقات چنین افكارى در مورد همسرتان دارید به معناى پشیمانى شما از عهد و پیمان با همسرتان نیست. شما فقط گاهى این طور احساس كرده اید كه تركیب و جور شدن شخصیت ها و اصالت ها همواره سبب راحتى خیال و آرامش نمى شود و پى مى برید كه بین شخصیت شما و او تفاوت هایى وجود دارد. هنگامى كه او قلب شما را مى شكند یا با رفتارهاى نادرست خود قوانین اجتماعى را نادیده مى گیرد، ممكن است فكر كنید كه كوتاهى از شما بوده است و از انتخاب خود متعجب شوید. اگر شما و همسرتان بیشترین وقت خود را به مشاجره و جدل مى گذرانید شاید بهتر باشد نگاه دقیق ترى به علل این برخوردها داشته باشید. یكى از علل ناراحتى و آشفتگى ما به شیوه تفكرمان برمى گردد. بدین معنا كه ما فكر مى كنیم همسرانمان باید در قبال رفتار ناپسندشان جریمه شوند و ما هیچ وقت چین رفتارهاى ناشایستى را انجام نمى دهیم.

مراجعه به ادامه مطلب

مرادی بازدید : 22 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
http://drlindagalloway.files.wordpress.com/2009/11/2005-10-24-make-a-wish-dad.jpg


زیگموند
فروید می گفت رویاها راه برگزیده برای رسیدن به ذهن ناهشیارند. او که بیش از هر کسی درباره رویا صحبت کرده، آنها را آینه هایی می دید که واقعیت درون ما را توضیح می دهند، هرچند در مواردی در جامه مبدل نمادین هستند و حالت انتزاعی دارند. برای کسانی که تحلیل روانی را امتحان کرده اند، درک موضوع ساده است: رویاها می توانند پوچیهای زندگی را به ما بنمایانند، انگیزه های راستین واقع در پس اعمالمان را نشان دهند، و در زمینه باورهایمان با ما برخورد کنند.
رویاها دستگاه حرارت سنج زندگی احساسی و عاطفی ما هستند. اگر اخیراً به رویاهای خود توجه کافی نکرده اید، شاید زمان مناسبی باشد که به آنها توجه کنید تا بدانید درباره شما چه می گویند
آزمون
برای اینکه بدانید رویاها در مورد انگاره های شخصیتی شما چه می گویند، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید. این پرسشنامه با توجه به یافته های آر.کوریر و جی. هارت تهیه شده است.
1- گاه از طریق رویا خودم را بهتر می شناسم.
درست غلط
2- رویاهای من اغلب خوشایند هستند.
درست غلط
3- گاهی اوقات به کمک رویا مشکلی را حل می کنم.
درست غلط
4- دست کم هفته ای دوبار رویاهایم را به یاد می آورم.
درست غلط
5- سالی هشت یا نه بار یک رویا را می بینم.
درست غلط
6- سالی هشت یا نه بار کابوس می بینم.
درست غلط
7- روحیه بد ناشی از یک رویا، گاه روز بعد تا چند ساعت در من باقی می ماند.
درست غلط
8- من خوابهای رنگی می بینم.
درست غلط
9- سالی دو سه بار در رویاهایم فریاد می کشم یا گریه می کنم.
درست غلط
10-حدوداً ماهی یک بار وسط رویایم از خواب می پرم.
درست غلط
محاسبه امتیازات
با توجه به جوابهای زیر، در ازای هر جواب مشابه به خود یک امتیاز بدهید.
1. درست 2. درست 3. درست 4. درست 5. غلط 6. غلط 7. غلط 8. درست 9. غلط 10. غلط
امتیاز 10 - 8: رویاهایتان نشان می دهند که سالم و انطباق یافته هستید.
امتیاز 7-5: رویاهایتان در مواقعی ناراحت کننده هستند، اما این لزوماً مسئله مهمی نیست. شاید در خواب می خواهید مشکلی را حل کنید و یا ذهنتان متوجه کاری است که باید فردا انجام بدهید. مثلاً اگر درباره اعداد و ارقام کابوس می بینید، خوابتان به شما بگوید که فردا باید قبضی را بپردازید.
امتیاز 4-0: ممکن است در بیداری با مشکلی درگیر باشید و چون نمی توانید برای آن راه حلی پیدا کنید، سعی می کنید در خواب آن را برطرف سازید. اگر رویاهایتان ناراحت کننده هستند، سعی کنید قبل از خواب ذهنتان را پاک کنید.
توضیحات
دانشمندان برای نخستین بار در اواسط قرن نوزدهم شروع به بررسی درباره رویا کردند. در سال 1990 فروید در نظریه ای در این خصوص گفت که رویاها کلید ناخودآگاه هستند. این نظریه دنیای روانشناسی را متحول ساخت. فروید سعی داشت به کمک تعبیر رویا، روان رنجوری بیمارانش را درمان کند. اما تا 1953 اقدامی جدی در زمینه رویا صورت نگرفت. در این زمان پروفسور ناتانیل کلایتمن و دانشجوی او، یوجین آسرینسکی، در دانشگاه شیکاگو متوجه شدند که حرکات سریع چشم نشانه آن است که شخص در حال خواب دیدن است. از آن زمان به بعد درمانگاههای تخصصی خواب متعددی در سرتاسر جهان تاسیس شده است.
تعیین اینکه رویاهای ما به چه معنایی است دشوار است، زیرا رویا حالت نمادین دارد و اغلب ما تنها بخشی از آن را به خاطر می آوریم. با این حال علائمی وجود دارد که اهمیت بسیار دارد و اگر بتوانید آنها را شناسایی کنید، به شما کمک می کند تا خواب خود را تفسیر کنید. در ادامه مطلب سوالات مندرج در پرسشنامه را بررسی کرده ایم. اینها به شما کمک می کند که بدانید در خواب خود دنبال چه نکاتی باید بگردید.
1.درست: رویاها اغلب فرصتی فراهم می آورند تا احساسات واقعی خود را درباره موضوعی درک کنیم، در حالی که در بیداری این احساسات حالت پنهان و مخفی دارند.
2. درست: احساس خوب در جریان رویا، اغلب به معنای راضی بودن حالت پنهان و مخفی دارند.
3. درست: رویاهای حلال مشکلات اغلب در خواب اشخاص مولد که حتی در خواب هم دنبال راه می گردند ظاهر می شود.
4. درست: به طور کلی کسانی که بتوانند دست کم بخشی از خواب خود را به یاد داشته باشند، نسبت به کسانی که از این کار ناتوان هستند شخصیت های سالم تری دارند.
5. غلط: تکرار خواب بدین معناست که کسی با مشکلی درگیر است که هنوز نتوانسته به آن فیصله ببخشد.
6. غلط: رویاهایی که تاثیرات قدرتمند برجای می گذارند اغلب نشان دهنده عدم احساس امنیت خاطر و هراسهای رویا بیننده هستند.
7. غلط: روحیه رویا اگر تا روز بعد امتداد پیدا کند، نشانه آن است که رویابیننده دارای احساساتی است که با بقیه شخصیت او هماهنگی پیدا نکرده است.
8. درست: گرایش به دیدن خوابهای رنگی نشانه آن است که رویابیننده به مهارتهای خلاق و تصوری دست یافته است.
9. غلط: رویاهای آرام و خواب عمیق همیشه با سلامتی روانی در ارتباط اند.
10. غلط: فروید معتقد بود وقتی به طور ناگهانی از رویا بیدار می شویم، علتش این است که ردیاب رویایی ما نتوانسته معنای واقعی آن را درک کند.

منبع: کتاب شما کی هستید؟/نوشته دکتر سالواتوره دیداتو/ترجمه مهدی قراچه داغی
مرادی بازدید : 20 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

در بررسی هایی که بر روی شکل ابروها و رابطه آنها با شخصیت انسان انجام گرفته است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هر شکلی از ابرو با شخصیت صاحب آن رابطه دارد.
در اینجا به چند شکل از ابروها و رابطه آنها با شخصیت افراد اشاره می شود:
۱- ابروهای نرم و کم پشت نشانه ناپختگی و بی تجربگی است.
۲- ابروهای پرپشت نشانه تحرک زیاد و پرانرژی بودن است.
۳- ابروهای بلند نشانه ثبات شخصیت و تلاش و کوشش فراوان است.
۴- ابروهای کوتاه نشانه عدم استواری و خیالاتی بودن است.
۵- ابروهای پیوسته نشانه حساس بودن است.
۶- ابروهای دور از هم نشانه ضعف و انزوا طلبی و ناپختگی است.
۷- ابروهای نزدیک به چشمها نشانه اراده قوی و تمرکز ذهن است.
۸- ابروهای صاف نشانه شخصیت محکم و لجباز است.
۹- ابروهای کمانی نشانه نیرو و نشاط و گرمی است.
۱۰- ابروهایی که انتهای آنها به سمت بالاست نشانه جرأت و نشاط و شادمانی است.
۱۱- ابروهایی که انتهای آن افتاده است نشانه پیچیدگی شخصیت و اضطراب است.

به طور کلی می توان گفت:

ابروهای پرپشت: نشانه فعالیت،
ابروهای بلند: نشانه اراده،
ابروهای بالا : نشانه جرأت
ابروهای کمانی: نشانه گرمی و اشتیاق است.
مرادی بازدید : 20 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

شاید برای شما هم زمانی پیش آمده كه آرزو كنید كاش قادر بودید به موضوعی غیر از آنچه الان در ذهن شماست، فكر كنید. شاید آنچه ذهن‌تان را مشغول كرده موضوع مهمی مانند بدهی یا بیماری باشد، شاید هم موضوعی خنده‌دار یا خاطره‌ای مربوط به دوران كودكی. حتی ممكن است این فكر در مورد ترانه‌ای خاص باشد كه در ذهنتان افتاده و بیرون نمی‌رود. تفاوتی نمی‌كند، هر چه بیشتر سعی می‌كنید، كمتر موفق می‌شوید.
افكار ناخواسته و دائمی، الگوهای فكری اغلب بدون معنی، تكراری و ناراحت‌كننده‌ای هستند كه ذهن را ناتوان كرده و غلبه بر آنها نیز كاری بسیار مشكل است، چراكه فكری خاص در مغز ما شكل می‌گیرد و نمی‌توانیم از آن خلاص شویم. این افكار مخرب می‌توانند ظرفیت و توانایی ما را كاهش دهند.
افكار مخرب موجب رنج و ناراحتی فرد شده، زمان و انرژی زیادی از او را به خود اختصاص می‌دهند و از همه مهم‌تر این كه با زندگی روزانه، كار و روابط اجتماعی فرد تداخل می‌كنند.
افكار ناخواسته همچنین می‌توانند فرد را نگران و افسرده كنند و او را از لذت‌های زندگی باز دارند. این افكار حتی بر احساسات او نیز تاثیر می‌گذارند. پس باید تلاش كنیم كه با متوقف كردن این گونه فكرها، حس بهتری را تجربه كنیم.
بیشتر مردم برای بیرون كردن افكاری از این دست، ناخواسته مبارزه می‌كنند؛ تلاشی برای مخفی كردن اختلال و نه درمان آن، اما با چنین روشی نمی‌توان جلوی هجوم این نوع افكار را گرفت.
تا به حال دقت كرده‌اید هر چه بیشتر سعی می‌كنیم كه فكری را متوقف كنیم، فراموش كردن یا خلاص شدن از آن سخت‌تر می‌شود؟ وقتی در برابر افكار ناخواسته قرار می‌گیریم باید مثل خودشان به مقابله با آنها برویم. یكی از روان‌شناسان دانشگاه هاروارد می‌گوید: شما تنها كسی نیستید كه این احساسات را تجربه می‌كنید. تحقیقات نشان داده است تلاش سخت و زیاد برای این كه به چیز خاصی فكر نكنیم تقریبا ضمانتی برای فكر كردن همیشگی به آن موضوع است.
اما با منحرف كردن افكارتان از شر آنها رها شوید:
ـ تماشای فیلم: چاره این است كه به تماشای فیلمی بنشینید كه آن افكار را تداعی نكنند.
ـ ورزش: ورزش‌هایی كه ذهن و بدن را همزمان درگیر می‌كنند می‌توانند ذهن را از این افكار ناخواسته و منفی رها كنند. بدمینتون، بسكتبال، بولینگ و... به شما كمك خواهند كرد تا انرژی و فكر خود را جای دیگر متمركز كنید.
ـ مطالعه: خواندن كتاب، مجله یا حتی برچسب روی شیشه مربای صبحانه كمك بزرگی برای حذف افكار ناخواسته است.
ـ پیاده‌روی: طبیعت برای رهایی از افكار، فوق العاده است. درختان بلند، هوای تازه و صدای پرندگان تاثیری آرام‌بخش و تسكین‌دهنده دارند. در فضای آزاد فرصتی برای مثبت فكر كردن دارید.
ذهن را از نگرانی پاك كنید
اغلب اوقات این گونه افكار به واسطه استرس ایجاد می‌شوند، فكرهایی مانند داشتن قرض و عقب افتادن وام. خوب است كه به فكر نیازهای خود باشیم، اما نه به نحوی كه با امور روزانه تداخل كند. پس به یاد داشته باشید نگرانی و تشویش هیچ وقت راه‌حل مناسبی برای كسب موفقیت در امور مختلف زندگی نیست؛ در حالی كه تفكر مثبت و انضباط شخصی می‌تواند برای غلبه بر نگرانی به شما كمك كند.
نوشتن
نوشتن شیوه‌ای مناسب برای رهایی از این وضع است. نوشتن اتفاقات روزانه آرام‌كننده خواهد بود اگر به نوشتن به عنوان شیوه‌ای برای انتقال افكار از ذهن روی كاغذ نگاه كنید. این شیوه بخصوص در مورد خاطرات بد گذشته مفید است. هر زمان كه در مورد این افكار می‌نویسید، راحت و آزاد این كار را انجام دهید. فقط به فكر بیان احساسات خود باشید نه این كه تحت تاثیر آنها قرار گیرید.
فراموش نكنیم زمانی كه نمی‌توانیم برای رهایی از این افكار، كار مفیدی انجام دهیم، مراجعه به پزشك و یاری گرفتن از وی می‌تواند كمكی جدی باشد.

مرادی بازدید : 34 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)



هر انسان لبخندی از خداست و تو زیبا ترین لبخند خدایی

زهرا عزیزم تولدت مبارک . . .

همراه با بهترین آرزوها



مرادی بازدید : 21 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
اگر شما شیرینی کاکائویی بپسندید یا میوه ای اصلا اتفاقی نیست و جالب تر این که اگر شما و دوست تان یک نوع شیرینی را دوست دارید، قطعا بسیاری از ویژگی های شخصیتی تان هم شبیه به هم است.
نوع شیرینی که شما دوست دارید، رازها و حقایق بسیار دقیق و ظریف شخصیت تان را آشکار می سازد!

یعنی این که شما شیرینی کاکائویی بپسندید یا میوه ای اصلا اتفاقی نیست و جالب تر این که اگر شما و دوست تان یک نوع شیرینی را دوست دارید، قطعا بسیاری از ویژگی های شخصیتی تان هم شبیه به هم است. در این تست سعی شده با نوع شیرینی مورد علاقه تان، خصوصیات شخصیت تان پیش بینی شود. اگر عاشق شیرینی هستید، این تست را از دست ندهید!

اگر بیسکویت های کاکائویی کرم دار را می پسندید:
شما سرشار از الهامات و تفکرات تازه هستید، بهترین طریقی که دوست دارید شیرینی مورد علاقه تان را بخورید، کدام است؟ آن را به ۲ قسمت تقسیم می کنید؟ کرم آن را جدا می کنید؟ آن را در لیوان شیر خیس کرده و می خورید؟ به هر روشی که بیسکویت های کرم دار مورد علاقه تان را میل می کنید و از آن لذت خواهید برد. این شیرینی ها بیش از این که به دلیل مزه خوب شان معروف باشند، به دلیل تفکرات نوینی که شما پیرو آن هستید و از آن لذت می برید، معروفند! اگر شما این بیسکویت ها را دوست دارید، یک هنرمند با تصورات جالب هستید که این تصورات وذهنیات، لحظه ای شما را ترک نمی کنند، شما مسلما بارها و بارها از طرف دوستان تشویق می شوید و مورد توجه قرار می گیرید؛ شما پر از ایده های نو و جدید هستید و می توانید ایده های خوب خود را فروخته و ثروتمند شوید! امتحان کنید، حتما موفق می شوید!

شیرینی های ساده بیسکویتی یا ویفری:
شما فردی با آگاهی و بینش بسیار و بافراست هستید، هرچند که این شیرینی های کره ای سنتی، خیلی مدرن و زیبا نیستند اما مزه خوب و عالی آن ها می تواند روح زندگی را در شما بیدار کند؛ شما قدرتی منحصر به فرد در دیدن و ادراک آن قسمتی از یک شیء یا فرد دارید که دیگران قادر به دیدن آن نیستند این امر از شما یک قاضی ویژه شناخت شخصیت می سازد، یک فرد باهوش و تیزبین و یک خریدار سختگیر و جدی و البته شخصی هستید که به هیچ عنوان نمی توان به او دروغ گفت!

شیرینی های کشمشی و گردویی با طعم دارچین و...:
شما یک ماجراجوی واقعی هستید؛ افرادی که عاشق مزه ها و طعم های نامعمول و در عین حال خوب هستند، هیچ گاه از امتحان کردن یک مزه خاص نمی هراسند و شاید به همین دلیل تن به ریسک های واقعی در زندگی می دهند، کودکان عاشق شما هستند، زیرا شما همیشه در صدر جدول برای انجام یک کار خطرناک هستید و بزرگسالان هم شما را دوست دارند زیرا زمانی که با شما هستند، آن ها را زیر بارانی از خاطرات زیبا، ماجراجویی ها و رفتارهای منحصربه فرد قرار می دهید که باعث به وجود آمدن احساس عالی و پر از تازگی و طراوت در آن ها می شوید!

شیرینی های خانگی با طعم کاکائو و نارگیل:
شما بسیار مهربان و البته ساده دل هستید؛ این شیرینی های ساده و در عین حال خوشمزه، شما را به یاد روزهای خوب گذشته می اندازد و به خاطر همین است که شماعاشق آن هستید؛ شما به یاد گذشته ها بسیار دلتنگ می شوید و هر لحظه از خاطرات خود را در حد توان حفظ می کنید، ارزش هر لحظه گذشته برای شما برابر با یک موفقیت کاری است از آلبوم عکس تا نخستین نقاشی، شما تاریخچه یک فامیل را با خود یدک می کشید البته این به این معنا نیست که شما در گذشته زندگی می کنید، شما در حال زندگی می کنید و خاطرات نوینی را با دوستان و آشنایان خود می سازید!

شیرینی های مربایی (انجیر، آلبالو و...):
شما مصمم و بااراده هستید؛ افرادی که عاشق این نوع شیرینی هستند، بسیار تمایل دارند بزرگسالانی مسئولیت پذیر باشند، یک مدیر استثنایی که به خانه نرسیده، به صورت حساب ها و نامه ها رسیدگی می کند. آماده شدن برای آینده و حوادث غیرمنتظره، تمام انرژی و تلاش شما را می گیرد اما فراموش نکنید در ازای کار سختی که انجام می دهید، سرمایه لازم را نیز برای زندگی خود پس انداز کنید. مزه شیرین این شیرینی، همیشه شیرینی یک زندگی راحت و بی دردسر را برای شما تداعی می کند.

● این تست چه مشکلی دارد؟

پس نتیجه می گیریم: اگر شما شیرینی دوست دارید، حالا هر نوع شیرینی با هر طعمی، سرشار از خصوصیات خوب شخصیتی هستید و بدی در شما راهی ندارد!
واقعا چه کسی است که از شیرینی ها خاطره ای خوش نداشته باشد؟ مگر غیر از این است که شیرینی را در مهمانی ها و جشن ها مصرف می کنید؟ یا وقتی که خوشحالید یا مناسبت خوشحال کننده ای در پیش است، شیرینی می خرید و کام خودتان و بقیه را شیرین می کنید؟ آیا شیرینی سنبلی از شادی برای شما نیست؟ ترجیح طعم های مختلف در شیرینی به ذائقه شما برمی گردد نه شخصیت شما! اگر شما یک طعم رابه طعم های دیگر ترجیح می دهید به علت عادت به نوع مزه هایی است که با آن بزرگ شده اید یا طعم هایی که در جامعه و فرهنگ شما وجود دارد یا فیزیولوژی بدن شماست که البته آن هم در طول زمان تغییرمی کند، مثلا ممکن است شما در گذشته شیرینی های تر و خامه ای را ترجیح می داده اید اما بعدها به هر علتی مثلا رژیم غذایی، شروع به مصرف شیرینی های خشک کرده اید، بنابراین کم کم ذائقه شما تغییرکرده و به شیرینی های خشک عادت می کنید. آیا این بیانگر این است که شخصیت شما هم تغییر می کند؟
واقعا از لحاظ عقلانی و علمی، صحیح است که با شیرینی ها، شخصیت افراد را پیش بینی کنیم؟ آن هم نه با همه انواع شیرینی، بلکه فقط با چند نوع محدود آن! اگر کسی نوع های دیگری از شیرینی ها را دوست دارد و ترجیح می دهد، در کجای این طبقه بندی قرارداشته و جا می گیرد ؟ اگر پیشگویی شخصیت براساس ذائقه درست هم باشد و تستی بخواهد با توجه به ذائقه، خصوصیات انسان ها را طبقه بندی کند، حتما باید تمام انواع آن خوراکی خاص را در نظر بگیرد و به چند طعم محدود بسنده نکند. البته فرهنگ های مختلف و عادات غذا خوردن در هر فرهنگ و جامعه ای را در نظر بگیرد که آن هم شامل سال ها تحقیق و مطالعه و جمع آوری اطلاعات جامع است که حاصل این تحقیقات، مسلما در یک تست کوچک نمی گنجد.

مرادی بازدید : 31 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

ashley_photogrl
انجام این تمرین لازم است یک نفر به عنوان راهنما عمل کند و در حالی که شما نشته اید و دراز کشیده اید او صحبت کند در ضمن میتوانید کلمات و جملات لازم را روی نوار ضبط کنید و وقتی در حال ارامش هستید به انها گوش دهید .یک راهنما میتواند گروهی از افراد را در این تمرین به پیش برد .

در روی صندلی ویا روی زمین به حالت ارام و راحت قرارگیرید .شایداگر چشمان خود را ببندید بهتر باشد سپس راهنما این سوالات را از شما میپرسد .

1.تصور کنید در سالن تتاتری هستید و منتظر اجرای نمایش هستید این نمایش همان داستان زندگی خود شماست .
شما در انتظار چگونه نمایشی هستید ؟ کمدی یا تراژدی ؟ ایا این نمایش در سطح بالای است یا یک نمایش معمولی وسطحی ؟ ایا جالب و دیدنی است یا خسته کننده یا قهرمانی است یا واقع گرا ؟ به طور کلی چگونه نمایشی می باشد؟

2..ایا سالن نمایش پر است یا نیمه خالی ویا نیمه پر ؟ایا تماشاچیان شیفته و مفتون ان میشوند یا کسل و خسته خواهند شد ؟شادمان یا غمگین ؟ ایا شما را تشویق خواهند کرد و یا سالن را ترک خواهند کرد ؟ کلا چه خواهند کرد ؟

3...عنوان نمایش شما چیست _همان داستان زندگی خود شماست ؟حال چراغها خاموش میشوند و پرده بالا میرود نمایش خود شما همین الان اغاز میشود .
و شما صحنه اول را میبینید این همان اولین صحنه زندگی شماست .شما در این صحنه بسیار خردسال هستید .در اطراف خود چه میبینید ؟ چه کسی در انجاست ؟ ایا چهر ه های را میبینید و یا بخش هایی از چهر ه ها را ؟ اگر شما چهر ه ای را می بینید حالت ان چهره را هم ببینید چه می شنوید ؟ از احساس خود اگاه باشید ممکن است بعضی از احساسها را در درون خود داشته باشید شاید برخی عواطف و هیجانات را احساس کنید ایا شما چیزی را استشمام میکنید یا طعم چیزی را احساس میکنید ؟ حال به خود فرصت دهید تا از اولین صحنه نمایش زندگی خود اگاه شوید ( مکث )
حال صحنه عوض میشود در صحنه بعدی نمایش زندگیتان شما کودکی هستید بین 3 تا 6 ساله شما کجا هستید ؟ در اطراف خود چه می بینید ؟ ایا اشخاص دیگری هم انجا هستند ؟ چه کسی انجاست ؟
ایا انها چیزی به شما میگویند ؟ ایا شما چیزی به انها میگویید ؟ایا هیچ صدایی دیگری میشنوید ؟
در این صحنه چه احساسی دارید ؟ ایا هیچگونه حس و احساسی در بدن خود دارید ؟ ایا هیچ چیز را اسشمام و یا مزه مزه میکنید ؟
حال به خود فرصت دهید تا از انچه در صحنه دوم میبینید میشنوید.احساس میکنید .میچشید و یا میبویید اگاه شوید یعنی صحنه ای را که در ان شما بین 3 تا 6 ساله هستید (مکث )
سپس راهنما همین جملات را براب صحنه های بعدی نمایش که در زیر خواهم گفت بیان میکند .
صحنه دوران نوجوانی ( در حدود 10تا 16 سالگی )
صحنه فعلی ( همین سنی که الان دارید )
صحنه 10 سال بعد .
اخرین صحنه نمایش یعنی صحنه مرگ شما .در این صحنه راهنما باید چنین سوالاتی بپرسد ((در این اخرین صحنه نمایش خود چند ساله هستید ؟))

و سپس همان سوالات بالا تکرار میشود ...
مرادی بازدید : 25 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
الگوی پرخرج زندگی تان را دور بیندازید!

اعتیاد، فقط به معنای وابستگی به موادمخدر نیست. ممکن است پرداختن به برخی رفتارها هم از حالت عادی و معمولی خارج شود و جنبه اعتیادآور به خود بگیرد. مثل اعتیاد به خرید. ما همیشه نمی توانیم چنین رفتارهایی را در خودمان یا حتی در نزدیک ترین دوستانمان تشخیص دهیم.

این آزمون ساده به شما کمک می کند: اگر می دانید یا عمیقا بر این باورید که به یکی از رفتارهای زیر معتاد هستید، با مطالعه این راهنما می توانید دریابید کدام قسمت از زندگی تان بیشتر تحت تاثیر این اعتیاد قرار گرفته است.

اگر نمی دانید به رفتار خاصی اعتیاد دارید یا نه، پاسخ به پرسش های این آزمونبه شما کمک می کند تا درصورت اعتیادتان به خرید، میزان آسیبی که به زندگی تان وارد شده، ارزیابی کنید.

گزینه ای که رفتار شما را بهتر توصیف می کند، انتخاب و در پایان همه را باهم جمع بزنید.

به پرسش های زیر پاسخ «درست» یا «نادرست» بدهید.

1. اغلب چیزهایی را که خریده ام، پس می دهم؛ حداقل یکی از هر چهار خرید.

درست نادرست

2. من درباره قیمت اشیاء به همسرم، دوستان یا همکارانم دروغ می گویم.

درست نادرست

3. من درباره خرج کردن خود احساس گناه، خستگی یا ناامیدی می کنم و گاهی دچار بی خوابی می شوم.

درست نادرست

4. خرج کردن بیش از حد من با خوردن بیش از حد ارتباط دارد.

درست نادرست

5. در کمد من بیش از 4 دست لباس وجود دارد که هنوز حتی برچسب قیمتشان را هم نکنده ام.

درست نادرست

6. من به سختی می توانم دخل و خرجم را با هم جور کنم.

درست نادرست

7. قبل از پاسخ دادن به تلفن، حتما شماره فردی که تماس گرفته نگاه می کنم تا مجبور نشوم با طلبکارانم صحبت کنم.

درست نادرست

8. خرید برای من راه رهایی از بی حوصلگی، تنهایی، خشم یا ناامیدی است.

درست نادرست

9. وقتی برای خرید بیرون می روم، نمی توانم دست خالی به خانه برگردم.

درست نادرست

10. برای اینکه باز هم قرض بگیرم به طلبکارانم دروغ گفته ام.

درست نادرست

11. عادت من به خرید در کارم خلل ایجاد کرده است.

درست نادرست

12. خرج کردن من در زندگی زناشویی ام یا روابطم با نامزدم مشکل ایجاد کرده است.

درست نادرست

13. اگر چند روز خرید نکنمف احساس کمبود می کنم.

درست نادرست

14. بیش از 30 درصد درآمدم را صرف پرداخت اقساط وام هایی غیر از وام مسکن می کنم.

درست نادرست

15. برای اینکه بتوانم بیشتر خرید کنم، به راه های غیرقانونی یا غیرمتعارف برای پول درآوردن فکر کرده ام.

درست نادرست

16. سابقه انواع اعتیاد (ازجمله اعتیاد به خرید) در خانواده ما وجود دارد.

درست نادرست

17. مدام تصمیم می گیرم خرج نکنم تا بتوانم پول هایم را جمع کنم و یکباره مقدار زیادی خرید کنم.

درست نادرست

18. لباس ها و وسایل من همه باید مارکدار و از مارک های درجه یک باشند.

درست نادرست

تعداد پرسش هایی که به آنها پاسخ «درست» داده اید = امتیاز شما
مرادی بازدید : 23 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)
ashley_photogrl

در هزاره سوم و زندگی ماشینی امروز و هزینه‌های بالا، خیلی از شماها برای گذران زندگی، زیاد كار می‌كنید، تا جایی كه حتی ممكن است چند شیفت كار كنید و همین امر باعث می‌شود تا از زندگی عادی خود غافل بمانید و نتوانید آن طور كه شاید و باید به تفریح بپردازید، پرسش ما از شما این است، كه شما بیشتر به كار می‌پردازید یا تفریح؟
یا آنكه حد وسط را دنبال می‌كنید و بین كارتان تعادل برقرار می‌كنید. برای این كه متوجه شویم، شما به كار بیشتر فكر می‌كنید یا تفریح، به این پرسش‌ها، خیلی سریع باید پاسخ بدهید، چون اگر بخوانید، سپس گزینه‌ها را انتخاب كنید، آنگاه است كه از روی احساستان به آنان پاسخ نمی‌دهید و نمی‌توانید ارزیابی درستی از گزینه‌ها داشته باشید.
1- پنجشنبه، جمعه پیش را چگونه گذراندید؟
الف – مثل تمام هفته‌ها سركار بودم
ب – همراه خانواده و دوستان استراحت كردیم
ج – استراحت كردم، اما مجبور شدم بخشی از كارم را در خانه انجام دهم.
2- آخرین باری كه به مسافرت رفتید. چه زمانی بوده؟
الف – سال گذشته ب – شش ماه قبل ج – هفته گذشته
3- بیشتر وقت خود را با چه كسانی می‌گذرانید؟
الف – همكاران ب – دوستان ج – پدر و مادر و همسر
4- هنگام مرخصی بیشتر چه كار می‌كنید؟
الف – شماره همراهتان را به همكارتان می‌دهید ب – به فكر برنامه‌های كاریتان هستید
ج – پاسخ مكالمات كاری را نمی‌دهید؟
5- كدام یك از موارد زیر بیشتر برای شما اتفاق می‌افتد؟
الف – نگران فردا صبح و قرارهای كاریتان هستید ب – به خاطر ازدحام كاری مسائل دیگر را فراموش می‌كنید ج – تا نیمه‌های شب برای تفریح بیدار می‌مانید!
6- چند ساعت در هفته كار می‌كنید؟
الف – 48 ساعت و بیشتر ب- 17 تا 35 ساعت ج – 16 ساعت
7- آخرین بار كه برای خودتان خرید انجام داده‌اید؟
الف – آنقدر مشغول بوده‌اید كه همسرتان برایتان خرید انجام داده ب – تلفنی اجناس‌تان را خرید كرده‌اید ج – هنگامی كه با دوستانتان بیرون بوده‌اید، خرید انجام داده‌اید!
8- وقتی با دوستان و اقوامتان هستید، بیشتر در چه موردی صحبت می‌كنید؟
الف – مسائل كاری ب – مسائل شخصی ج – درباره تفریح
9- اگر پول زیاد در بانك دارید باز هم كار می‌كردید؟
الف – آری ب – شاید ج – خیر
10- اگر صاحبخانه بودید، باز هم دوشیفت كار می‌كردید؟
الف – آری ب – شاید ج – خیر


ارزیـابـی تـست

اگر از 10 پرسش بالا، به بیشتر از شش پرسش، گزینه «الف» را انتخاب كرده‌اید، باید اشاره داشت كه فعالیت كاری شما بیش از حدمعمول است و برای شما كار كردن، اهمیت خاصی دارد، شما انرژی زیادی برای كارتان صرف می‌كنید، حتی در زمانی كه به تفریح می‌پردازید، حتما ذهن شما به كار فكر می‌كند، حتی زمانی كه حضور فیزیكی در محل كارتان ندارید، باز هم ذهن شما در محل كارتان قرار دارد؟

اگر به شش پرسش، گزینه (ب) را پاسخ داده‌اید، به این معنا است كه نگرش حال حاضر شما نسبت به كار و استراحت یك نگرش متعادل است. شما روشی آگاهانه و متعادل درباره كار و تفریح دارید و این مهم یكی از مسائل اساسی برای رسیدن به موفقیت در زندگیتان می‌باشد.

اگر به شش پرسش، گزینه (ج) را پاسخ داده‌اید، به نظر می‌رسد جزو آن گروه از افرادی باشید كه كار كردن بیهوده و بی‌فایده است. به نظر شما كار كردن بیهوده و بی‌فایده است و زندگی بیش از آن ارزش دارد كه لحظاتش را با كار كردن هدر دهید، مهم این است كه لحظاتی فراموش‌نشدنی داشته باشید. اما یادتان باشد كه كار كردن جوهر انسان است و ما برای داشتن فرداهایی بهتر مجبور هستیم كه فعالیتی هدفمند داشته باشیم كه بی‌شك آرامش و آسایش ما حاصل این فعالیت می‌باشد.
مرادی بازدید : 30 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
قرص بزرگ كننده آلت - درمان زود انزالي ...قرص بزرگ كننده آلت - درمان زود انزالي و عدم ... تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت نزديكي جن سي داروي درمان نعوظ كم و شلي آلت - داروي ...... افزايش زمان نزديكي - درمان زودانزالي : نام محصول: كپسول درمانگر زود انزالي و ... جنسي|تسلط بر زمان ... تنگ كننده واژن|روان كننده |ضد عفوني ...... بي ميلي جنسي|تسلط بر زمان نزديكي|افزايش مدت زمان نزديكي |درمان زود انزالي ... وزارت بهداشت و درمان ... دلايل كم و زياد شدن دوره قا ئدگي ...... ميلي جنسي|تسلط بر زمان نزديكي|افزايش مدت زمان نزديكي |درمان زود انزالي ... چه تاثيري بر مدت زمان و ... چگونه آلت خود را گنده كنيم... كريمي - درمان زود انزالي ... جنسي|تسلط بر زمان ... افزايش زمان نزديكي و جلوگيري از انزال زود ... درمان زود انزالي | روش درمان زود ...... زود انزالي | زود انزالي و درمان آن ... انـ ـزال زود رس و افزايش زمان ... و تست شده است و اثر آن بر ... افزايش آب مني،كلفت كننده آلت،درمان ...... آلت،راههاي افزايش ميل جنسي،درمان زود انزالي ... *تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت نزديكي جن سي بهترين راهححل مشكل بلند نشدن (نعوظ ...... كريمي - درمان زود انزالي ... ميلي جنسي|تسلط بر زمان ... انگليسي درمان مشكل نعــوظ و انــزال زود رس راه حل هايي براي زود انزالي و شق شدن ...... فــرد – تسلط بر زمان ، قدرت و ... درمان آن ( زود ... انزال زود رس و راه هاي درمان آن ( زود انزالي ... بهترين راه درمان انزال زودرس ...... زود انزالي - انزال زود رس و درمان ... درمان قطعي زود انزالي | نحوه افزايش زمان ... است و اثر آن بر ... vigrx قرص ويگرس كلفت كننده الت | بهترين ...تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت نزديكي 2. بهبود وضعيت ... نزديكي ، افزايش سايز ، درمان زود انزالي و ... افزايش آب مني،كلفت كننده آلت،درمان ...روشهاي درمان كردن زود انزالي،دارو ايجاد كننده ... *تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت نزديكي جن سي بهترين راه درمان انزال زودرس ...بهترين و جديد ترين كپسول تاخيري جهت درمان كردن زود انزالي با ... 2) تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت ... Loading... حل زود انزاليحل مشكل زود انزالي ... درمان ضعف جنسي و..و افزايش فوري ... تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت نزديكي. روشهاي درمان كردن زود انزالي... دارو دير انزالي افزايش زمان انزال چگونه انزال زود رس را درمان ... ۱/ تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت ... روشهاي درمان كوتاهي آلت... نچرال استيمينگ |درمان زود انزالي ... بي ميلي جنسي|تسلط بر زمان ... بهترين راه درمان زخم معده و ... نمايندگي اسليمينگ و دارو هاي چاقي و ...... كننده آلت,درمان زود انزالي,دستگاه جلك ديوايس كلفت كننده آلت و ... تسلط نسبي بر مدت زمان نزديكي ... قرص درمانگر زود انزالي 10عددي MAX MANقرص و كپسول و كرم و ژل درمان زود انزالي و تاخيري ... اندازه عضو تـناسلي ، تسلط نسبي بر مدت زمان ... كرم تاخيري قوي براي درمان زود انزاليراه هاي درمان زود انزالي آقايان- كرم تاخيري ... # تسلط بر زمان ، قدرت و كيفيت نزديكي. # افزايش گردش ...
]]>
مرادی بازدید : 51 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
خريد كينگ سايز-بهترين روش براي بزرگ ...فروشگاه ايران طب - فروشگاه ايران طب - ... خريد كينگ سايز-بهترين روش براي بزرگ نمودن آلت مردانه بهترین راه افزایش الت | روش افزايش ...خريد قرص ویگرکس پلاس | بهترين روش براي بزرگ نمودن آلت مردانه روشهاي بزرگ كردن آلت مردانه | راههاي ...... مردانه - روش بزرگ كردن و كلفت كردن الت تناسلي - راهي براي ... بزرگ كننده الت - بهترين ... بزرگ نمودن آلت ... آرشیو مطالب وبلاگ - فروشگاه ايران طبخريد كينگ سايز-بهترين روش براي بزرگ نمودن آلت مردانه سفت كردن الت با داروي گياهي ، شق كردن ...... بهترين دستگاه براي بزرگ كردن الت مردانه:: تضميني ترين روش بزرگ ... آلت ، ... شق کردن ، شق نمودن ، شقی ... روشهاي بزرگ كردن آلت جنسي - روش هاي ...روشهاي بزرگ كردن آلت جنسي - روش ... كلفت نمودن الات مردانه ... بهترين قرص براي بزرگ كردن الت | جديد ... بهترين روش اصلاح موهاي آلت زنانبهترين روش براي زدودن موهاي آلت ... بهترين راه اصلاح آلت مردانه - زدن ... بهترين راه بزرگ كردن الت ... راههاي سفت كردن آلت تناسلي مردان... الت:: بهترين دستگاه براي بزرگ كردن الت مردانه:: تضميني ترين روش ... بهترين روش براي بزرگ كردن آلت ... جدید ترین سرویس وبلاگ دهی رایگان ...جوبلاگ مورد نظر به دستور مراجع قضایی مسدود گردیده.جهت بازگشایی این وبلاگ میتوانید ... داروي گياهي بزرگ كننده الت - بزرگتر ...... بزرگ نمودن ..... الت|روش ... بزرگ شدن الت مردانه ... براي بزرگ كردن الت| روش طبيعي بزرگ شدن الت مردانه ... روش بزرگ كردن آلت تناسلي | راههاي ...روش حجيم نمودن الت تناسلي | بهترين پماد براي ... روش براي بزرگ كردن الت | بهترين ... آلت مردانه ... ... داروي بزرگ کننده آلت | داروي بزرگ ...... و همچنين هماهنگ و منظم نمودن ... بزرگ كردن آلت-بهترين روش براي بزرگ كردن آلات مردانه روشهاي گياهي براي افزايش طول آلت ...... هماهنگ و منظم نمودن ... در دو طرف آلت تناسلي مردانه يك ... بهترين روش براي بزرگ كردن آلت تناسلي ... بهترين روش بزرگتر شدن آلتبهترين روش بزرگ كردن آلت. كپسول بزرگ كننده آلت مردانه 100% ... براي بزرگ كردن آلت ... روش بزرگ نمودن آلت ... بهترين رها براي افزايش الت - داروهاي ...بهترين روش افزايش سايز آلت خريد دارو براي بزرگ ... بزرگ كننده آلت تناسلي مردانه بهترين روش ... نمودن ... بهترين روش براي تحريك جنسي مردان... مردانه و زنانه بزرگ كننده آلت ... بهترين راه ... بهترين راه افزايش بزرگي آلت ... روش براي بزرگ ... بهترين قرص افزايش سايز الت مردانه... كردن آلت | بهترين روش براي ... بزرگ كردن آلت.بهترين و ... مردانه. جدیترین داروی بزرگ کننده آلت ... راههاي بزرگ كردن آلت | روشهاي بزرگ ...... بزرگ كردن آلت | بهترين بزرگ ... بهترين روش براي بزرگ كردن آلت تناسلي مرد ... و منظم نمودن سيستم ... داروتقويت نعوظ مردان | بهترين روش ...... آلت تناسلي مردانه... روش بزرگ كردن آلت مردان داروي گياهي ... بهترين دارو براي ... بزرگ نمودن آلت ... روش كلفت كردن آلت, افزايش قطر عضو ...بهترين روش براي بزرگ كردن آلت تناسلي ... پماد حجم ... tv shopزناشویی - فروش الت مصنوعی مردانه ...
]]>
مرادی بازدید : 31 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
گياهان دارويي تقويت جنسي | راهكارهاي ...نسخه گياهي براي بزرگ كردن آلت مرد; گياهان دارويي بزرگ كننده آلت; گياهان دارويي تقويت جنسي گياهان دارويي تقويت قواي جنسي ...vigrx براي بزرگ كردن الت مردان از 2 تا ... گياهان دارويي تقويت و بزرگ كردن الت ... داروي گياهي تقويت ... بزر گي ها آلت تنا سلي با داروي گياهي ...ويگركس بزرگ كننده الت - بهترين قرص ... داروي گياهي تقويت قواي جنسي مردان - داروي گياهي تقويت قواي ... hffumlگياهان دارويي براي كلفت كردن الت ... vigrx براي بزرگ كردن الت مردان ... گياهي براي تقويت جنسي داروهاي تحرك اسپرم درمردان , گياهان ...گياهان دارويي تقويت و بزرگ كردن الت ..... تقويت قواي جنسي درمردان ... طب گياهي براي افزايش اسپرم و ... داروهاي گياهي براي تقويت اسپرمComments off · Posted in دارويي براي ... vigrx براي بزرگ كردن الت مردان از 2 ... © 2012 داروهاي گياهي براي تقويت ... بهترين دارو براي درمان زود انزالي ...گياهان دارويي براي كلفت كردن الت ... گياهي براي تقويت جنسي قرصهاي تقويت كننده جنسي گياهي | روش ...... قرص براي بزرگ كردن الت, بهترين قرص براي تقويت كمر ... براي بزرگ و كلفت كردن آلت, دارويي گياهي براي ... آرشیو مطالب وبلاگ - فروشگاه ساز رایگانداروي گياهي موثر براي كوتاهي آلت - داروي ... داروهاي گياهي براي تقويت - گياهان دارويي افزايش ... گياهان دارويي تقويت كمرگياهان دارويي و تقويت جنسي ... روش هاي موجود براي بزرگ كردن الت ... بهترين داروي گياهي براي تقويت ... دارو ي گياهي براي تقويت قواي جنسي ...دارو براي كلفت شدن الت-قرص مگنا ركس گياهان دارويي تقويت جنسي ... قرص گياهي تاخيري ... دستگاه بزرگ كننده آلت تناسلي/راههاي ...درمان كامل و قطعي ريزش مو،گياهان دارويي براي رشد سريع مو: داروهاي گياهي موثر براي تقويت مو و ... درمان گياهي براي كوچكي و طبيعي آلت ...درمان گياهي براي كوچكي و طبيعي آلت ... در توليدات دارويي ... داروهاي گياهي موثر براي تقويت مو ... روش گياهي بزرگ كردن دايمي آلت تقويت ...روش گياهي بزرگ كردن دايمي آلت تقويت قواي جنسي با گياهان دارويي ... براي دريافت بهترين ... تقويت كمر چيست؟ داروي گياهي كمر سفت ...... داروي گياهي براي تقويت قواي جنسي,داروي گياهي تقويت كمر,گياه دارويي ... كردن الت - معرفي قرص براي ... گياهان دارويي براي سفتي كمر ، راههاي ...... موجود براي بزرگ كردن الت ... گياهان دارويي و تقويت ... گياهي و كمر سفت كن | تقويت ... دارو براي كمر ... قرصهاي تقويت قواي جنسي - داروهاي ...... كننده آلت ... روشهاي گياهي تقويت ميل ... داروي گياهي براي تقويت ... گياهان دارويي و عرقيات گياهي ... راه حل كوچك بودن الت تناسلي مرد ...بهترين روش درمان گياهي براي تقويت ... افزايش سايز آلت مردان | افزايش طول و كلفتي آلت مردان ... روش بزرگ كردن الت جنسي | داروي تضميني ...... داروي گياهي براي ... جنسي،بزرگ كردن الت با داروهاي گياهي ، دراز شدن ... گياهان دارويي و تقويت ... داروهاي گياهي تقويت جنسي... آلت مردان،داروهاي گياهي تقويت جنسي ... گياهي - - - ... شق شدن آلت براي ... دارويي و عرقيات گياهي ...
]]>
مرادی بازدید : 29 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
لاجرباكس | افزايش بلندي الت مردان| vigrx... و افزايش دهنده طول و قطر آقايان ... مكمل صد درصد ... افزايش دهنده بلندي و قطر آلت ... vigrx براي بزرگ ... كرم روان كننده-دارو جهت ايجاد نعوط ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان ... كرم روان كننده-دارو جهت ايجاد ... بزرگ کردن آلت تناسلی | درمان کوچک ...... كردن الت تناسلي آقايان; کلفت و بزرگ کردن آلت مرد ... افزايش دهنده قطر و طول آلت | بزرگ كننده طبيعي و ... كرم حجم دهنده و افزايش سايز اله ...... پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان ... تناسلي آقايان, افزايش دهنده دائمي قطر و سايز آلت ... افزايش طول و قطر آلت-بزرگ كننده آلت ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و ... كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ ... قرص ويگركس جهت تاخير آقايان-بزرگ ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... افزايش دهنده اسپرم مردان-داروي ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت كلفت كننده و بزرگ كننده ... راه هاي درمان زود انزالي آقايان- كرم ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... خريد كمر سفت كننده | كمر سفت كنكرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... بهترین داروی بزرگ کننده الت | تاخیر ...... افزايش دهند طول آلت, افزايش دهنده آلت مرد مگناريكس, افزايش دهنده بلندي و قطر آلت تناسلي آقايان ... لوازم بزرگ كننده آلات مردان | قرص و ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... بهترين كش دهنده الت مردان-بزرگ و ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... قرص درمان دير انزالي مردان-خريد ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... قرص كمر سفت كن اصل ، قرص تاخير در ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... دارو براي كمر سفتي-كمر سفت كردن با ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ... www.lavazemezanashoie.blogsam.comكرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت كلفت كننده و بزرگ كننده ... روش گیاهی برای بزرگ شدن الت | راهی ...كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت; قرص تاخيري قوي - تاخيري در ... قرص گياهي كلفت كننده آلت مردان - قرص ...... قرص تاخيري قوي - تاخيري در انزال بسيار قوي كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان ... كمرسفت كردن-كمر سفت كردن-داروي سفت ...... قرص تاخيري قوي - تاخيري در انزال بسيار قوي كرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان ... بزرگ كننده آلت | بزرگ كننده سايز آلتكرم شارك پاور افزايش دهنده بلندي و قطر آلت آقايان-بزرگ گرداننده آلت کلفت کننده و بزرگ کننده ...
]]>
مرادی بازدید : 42 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
حجم دهنده مردان | كلفت كردن آلت مردانصابون حجم دهنده وکلفت کننده مردانه صابون حجم ... ... و كلفت كننده دائمي آلت | افزايش سايز آلت ... صابون حجم دهنده مردان | کلفت کردن آلت ...... كرم كينگ سايز لارگو|افزايش طول و قطر آلت|كرم ... صابون حجم دهنده وکلفت کننده مردانه صابون حجم ... چگونه الت تناسلی را بزرگ کنیم | چگونه ...... ودراز كنيم,چگونه آلت را ... افزايش حجم وطول الت در اقايان، جلوگيري از انزال زودرس وکلفت کننده بهترین داروی افزایش سایز الت-قرص جهت ...بزرگ کننده حجم دهنده الت ... داروهای حجم دهنده-حجيم کننده و افزايش ... بزرگ وکلفت کننده ... صابون حجم دهنده مردان | کلفت کردن آلت ...صابون حجم دهنده وکلفت کننده مردانه ... قرص بزرگ كننده | افزايش ... بزرگ کننده آلت تناسلی آلت ... دستگاه بزرگ کننده الت تناسلی اقایان ...خريد اسپری کلفت کننده ودراز ... حجم دهنده آلت-کرم بزرگ کننده الات-افزايش دهنده آلا... فروشگاه محصولات و لوازم ارايشي و ...ارسال توسط دارو گياهي | برچسب ها : افزايش دهنده طول آلت تناسلي,حجم وکلفت کننده آلت,افزایش ... فروشگاه ارائه كننده محصولات اصل ...... طول و ضخامت، افزايش ميل جنسي، راست و شق شدن آلت، حجم ... صابون حجم دهنده وکلفت کننده مردانه ... دستگاه براي بزرگ کردن آلت تناسلی... وکلفت کردن آلت,افزايش سايز آلت, بزرگ کننده آلت, محصولات ... آلت,حجم دهنده آلت,حجيم کننده آلت,آلت مرد ... طریقه بزرگ کردن آلت تناسلی،روش کلفت ...... قرص سفت و شق کننده دائمی.طوبل ودراز نمودن الت با ... هفته اي شاهد افزايش حجم و طول آلت ... روشهای بلند شدن الت | روش های بزرگ ...... بهترين مكمل براي افزايش حجم آلت ... باکس بزرگ و کلفت کننده الت ... راه های طبیعی دراز وکلفت شدن الت ... کرم کلفت کننده فوری الت | کرم بزرگ ...... چند هفته اي شاهد افزايش حجم و ... الت تناسلی | کلفت کننده ودراز کننده الت به روش سنتی ( حجم ... روش های بزرگ کردن طبیعی الت | راههای ...... اي شاهد افزايش حجم و ... بزرگ کننده الت, افزایش حجم آلت ... چگونه الت تناسلی مردان بزرگ وکلفت شود, ... بهترین روش برای بزرگ کردن آلت تناسلی ...... کلفت کردن الت مرد | کرم کلفت کننده و حجم ... برای بزرگ وکلفت کردن الت ... گياهي براي افزايش حجم آلت ... نتیجه جستجو: الت مصنوعی زن... کردن وکلفت کردن آلت ... حجيم کننده آلت تناسلي مردان vigrx ويگرکس , ويگ آر ايکس vigRX افزايش حجم آلت ... جدید تر ین راه افزایش طول الت تناسلی ...... را چگونه كلفت ودراز كنيم,چگونه آلت را ... مكمل براي افزايش حجم آلت ... بزرگ کننده آلت,انحراف آلت ... خريد كرم الت تناسلي مردان | كرم حجم ...... اطمينان جهت كلفت ودراز شدن ... # ايجاد تاخيري و افزايش سايز الت مردان ... کرمهای حجیم کننده،حجم دهنده ... بهترين راه بزرگ كردن الت، بزرگ كننده ...... افزايش سايز آلت ... به حجم ... کننده طبیعی و قوی ... لارجرباکس برای بزرگ وکلفت کردن اندازه آلت تناسلی ... بهترين دارو بزرگ كننده آلت،جديدترين ...... روش هاي بزرگ كردن آلت،افزايش سايز ... سایز ( طولی و قطری ) و حجم ... and is filed under قرص های بزرگ کننده الت. جدید... را چگونه كلفت ودراز كنيم,چگونه آلت را ... هفته اي شاهد افزايش حجم و ... بزرگ کننده آلت,انحراف آلت ...
]]>
مرادی بازدید : 38 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
داروي گياهي بزرگ كننده آلت | قويترين ...داروي گياهي بزرگ كننده آلت | قويترين داروي افزايش سايز الت ... براي خريد قرص ويگركس پلاس اينجا ... حجم دادن به آلت| بهترين داروي بزرگ ...حجم دادن به آلت| بهترين داروي بزرگ كننده آلت | مكمل گياهي ... از اينكه فروشگاه مارا براي خريد ... داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد ...داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و كلفت كننده الت تناسلي مردان - بهترين ... داروي گياهي بزرگ كننده الت - بزرگتر ...كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ ... داروي گياهي بزرگ كننده آلت مردان ... داروي گياهي بزرگ كننده ... خريد بزرگ كننده و حجم دهنده الت ...مكمل گياهي براي بزرگ كردن آلت مردان-مگناركس magna+rx. قويترين داروي بزرگ كننده آلت و بهترين راه ... بزرگ كننده و تاخير آلت مردان - بزرگ ...داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و كلفت كننده الت تناسلي مردان - بهترين ... داروي گياهي افزايش طول و قطر الت ...خريد داروي گياهي افزايش طول و قطر الت ... داروي گياهي بزرگ كننده آلت | قويترين داروي افزايش ... خريد پستي بهترين كرم بزرگ كننده آلتداروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و كلفت كننده الت تناسلي مردان - بهترين ... داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد ...داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد ... داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و ... قرص تاخيري | قرص تاخير انداز | داروي ...... انداز | داروي بزرگ كننده الت | قرص بزرگ كننده الت - خريد ... كننده الت داروي گياهي بزرگ كننده آلت ... خريد داروي گياهي ويگاركس پلاس اصل ...كرم لارگو گياهي اصل بزرگ كننده -كرم كينگ سايز آلمان - كرم لارگو - افزايش دهنده حجم و سايز آلت ... قرص افزايش آلت - داروي افزايش سايز ...داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و كلفت كننده الت تناسلي مردان - بهترين ... بزرگ كننده آلت | بزرگ كننده سايز آلتبزرگ كننده آلت | بزرگ ... و گياهي لوازم زناشويي | خريد اينترنتي لوازم زناشويي داروي بزرگ کننده ... بهترين داروي گياهي بزرگ كننده آلت و ...كرم لارگو گياهي اصل بزرگ كننده ... بهترين داروي گياهي بزرگ كننده آلت و ... شرايط خريد به ... روشهاي درمان كردن كوتاهي آلت تناسلي ...پماد گياهي بزرگ كننده الت بدون بازگشت ... آلت تناسلي مردان -خريد جديد ترين داروي بزرگ كننده الت خريد قويترين داروي بزرگ كننده آلت و ...خريد بزرگ كننده آلت|خريد حجم دهنده الت|داروي گياهي بزرگ كننده و كلفت كننده آلت - لارجر باكس ... خريد قرص ويگركس | بزرگ و كلفت كننده ...افزايش طول و ضخامت آلت - خريد قويترين داروي بزرگ كننده آلت: ويگركس Vigrx مكمل گياهي قويترين قرص بزرگ كننده آلت تناسلي ...... داروي گياهي بزرگ كننده آلت روشهاي ... آلت خريد بهترين دارو بزرگ كننده آلت تناسلي راههاي گياهي ... لوازم بزرگ كننده آلات مردان | قرص و ...داروي بزرگ كننده الت مرد | بزرگ كننده طبيعي و گياهي ... خريد پستي قويترين داروي بزرگ كننده الت ... قرص درمان دير انزالي مردان-خريد ...بزرگ كننده آلت | بزرگ كننده ... کردن مردان خريد ... قرص كمر سفت كن | قرص دير انزالي ... داروي گياهي ...
]]>
مرادی بازدید : 35 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
اندازه استاندارد آلت تناسلياندازه آلت تناسلي مردان در حالت نغوظ چه قدر باید باشد ؟ آموزش افزايش اندازه آلت تناسلي در ... آرشیو مطالب وبلاگ - افزايش سايز آلت ...آموزش افزايش اندازه آلت تناسلي در مردان - larger box بهترين راه افزايش الت مردان چيست ...... الت | روش افزايش سايز آلت تناسلي مردان ... اندازه ... در راه ... افزايش حجم و سايز آلت مردان. آموزش اندازه آلت مردان « میخواهم بدانم اما ...بعضی مردان ممكن است در مورد اندازه آلت ... اموزش داده ... آلت تناسلي مردان(كلفت كردن آلت،افزايش ... ورزش براي بزگ كردن الت تناسلي در مرداناندازه آلت تناسلي مردان در ... تناسلي مردان - لارجرباكس براي افزايش ... اموزش روش افزايش طول الت ... افزايش تضميني سايز الت مردان... افزايش گردش خون در آلت مردان ... و اندازه آلت ... آلـت تناسلي ،افزايش فوق العاده ميل جن سي در مردان راههاي آسان افزايش سايز اندام ...دستگاه چگونه باعث افزايش اندازه آلت تناسلي مردان ميگردد: اين دستگاه ... 2 - تاثير در افزايش سايز کلي ... بزرگ كردن آلت تناسلي با روش طبيعي ...... كردن الت تناسلي در آقايان:: راهكار افزايش ... اندازه آلت تناسلي مردان ... تناسلي مرد - اموزش ... راههاي سفت كردن آلت تناسلي مردان... الت تناسلي در آقايان:: راهكار افزايش ... اندازه آلت تناسلي مردان ... آلت تناسلي مردان فروش ... آموزش ... افزايش در طول آلت در حالت خوابيده و ...... باكس.افزايش سايز الات مردان - بزرگ كردن اندازه آلت تناسلي ... درمان و آموزش ... آلت تناسلي در حالت نعوظ ... بیماری پيروني آلت تناسلي مردان Peyronies... ارتجاعی آلت تناسلي مردان را در ... كردن اندازه آلت تناسلي مردان افزايش طول ... آموزش جنسي ... اندازه آلت تناسلي مردانه آيا مهم است ؟بزرگ كردن آلت جنسي در مردان ... طراحي وب - آموزش ... هفته اي شاهد افزايش حجم و طول آلت تناسلي ... رسيدن يه اندازه طبيعي آلت تناسلي مرداندستگاه چگونه باعث افزايش اندازه آلت تناسلي مردان ... راز های یه دختر خراب, در این وبلاگ آموزش ... راه هاي افزايش طول آلت مردان - راههاي ...... هاي افزايش جهش در اسپرم مردان ... ... اندازه آلت تناسلي مردان - درباره همه چیز بعلاوه ... آموزش مسایل ... روشهاي طبيعي كلفت كردن آلت،افزايش ...... و آموزش پزشكي · افزايش ... تناسلي ،افزايش فوق العاده ميل جن سي در مردان ... اندازه الت تناسلي ... سوال: راهي براي افزايش اندازه آلت ...اندازه و قطر آلت تناسلی مردان ... آيا واقعا راهي براي افزايش اندازه آلت تناسلي ... در يک دهه ... بزرگ كننده و تاخير آلت مردان - بزرگ ...... آلت تناسلي مردان | افزايش ... در ... آموزش ازدواج - نگرانیهای شایع در مورد اندازه آلت تناسلی مردان ... همه چيز درباره اندازه آلت تناسلي مردان... اندازه آلت تناسلي مردان ... در سايت قرار ميگيرد. افزايش دادن طول وقطر آلت- ... اندازه آلت تناسلي در ... همه چیز در مورد زن و مرد - اندازه آلت ...همه چیز در مورد زن و مرد - اندازه آلت تناسلي در مردان - ... آموزش ترك اعتياد خود ارضايی و ... كج بودن آلت - درمان كجي آلات تناسلي ...افزايش اندازه ي آلت تناسلي مردان ... فروشگاه اينترنتي ... يا ناتواني كامل در شنيدن . @آموزش مسائل ...
]]>
مرادی بازدید : 25 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
adgah.jahromblog.com magna.loxblog.ir بزرگ كردن آلت تناسلي در آقايان 100% ...راه هاي بزرگ كردن الت تناسلي آقايان ..... دستگاه ... بزرگ كردن الت تناسلي - بزرگتر كردن ... تا 10 ... چگونه الت بزرگي داشته باشيم | نحوه ...... الت تناسلي ميشود, چگونه آلت بزرگتر ... كردن الت آقايان - حجيم كردن آلت تناسلي ... طبيعي ... نحوه ... جدید ترین سرویس وبلاگ دهی رایگان ...جوبلاگ مورد نظر به دستور مراجع قضایی مسدود گردیده.جهت بازگشایی این وبلاگ میتوانید ... راههاي بزرگ كردن آلت تناسلي... كردن الت تناسلي ... تناسلي:: بزگتر و حجيم كردن آلت تناسلي مردانه | نحوه ... كردن الت تناسلي در آقايان ... راه حل براي سفت شدن آلت - داروي گياهي ...... آقايان ساخت آمريكا بهترين دستگاه براي بزرگ كردن آلت تناسلي ... نحوه مصرف ... بزرگتر كردن آلت ... بزرگ كردن آلت تناسلي... كردن الت تناسلي ... تناسلي:: بزگتر و حجيم كردن آلت تناسلي مردانه | نحوه ... كردن الت تناسلي در آقايان ... درمان كجي آلت تناسلي آقايان - لارجر ...نحوه خريد: براي خريد ... راههاي بزرگتر كردن آلت تناسلي مردان ... باكس برگ كننده آلت تناسلي آقايان ... روش بزرگ كردن آلت تناسلي | راههاي ...روش بزرگ كردن آلت تناسلي ... براي بزرگ كردن آلت تناسلي آقايان ... نحوه بزرگ كردن آلت تناسلي | نحوه ... بزرگترين فروشگاه لوازم آرايشي ...نحوه عملكرد سمناكس ... نيرومند براي بزرگتر كردن آلت تناسلي ... براي بزرگ كردن آلت تناسلي آقايان ... بهترين راه حل بزرگتر شدن آلت تناسلي ...راههاي بزرگتر كردن آلت تناسلي ... آلت تناسلي آقايان دستگاه براي بزرگ كردن آلت ... نحوه مصرف ... PENIMOR::::: روش بزگ كردن آلت تناسلي :::::روش بزرگ كردن آلت تناسلي ... درصد کمی از زنان قادر به تحمل آلتی بزرگتر ... راه هاي كلفت كردن الت,روش هايي براي ...... كلفت كردن آلت تناسلي آقايان,براي كلف كردن الت چه ... بزرگتر كردن آلت تناسلي مردانه و رفع مشكلات ... محصولات در يک نگاه - ساخت فروشگاه ...... هاي بزرگتر شدن آلت تناسلي ... بزرگ كردن آلت تناسلي در آقايان ... نحوه ي بزرگ كردن آلت تناسلي - بزرگ ... بهترين روش افزايش طول آلت تناسلي ...... بزرگ كردن آلت - نحوه بزرگتر ... بزرگ كردن الت تناسلي ... الت اقايان - بزرگ كننده طبيعي آلت تناسلي مردان محصولات زناشوئي | بزرگ، كردن، آلت ...نحوه استفاده از ... بزرگ كننده آلت. دستگاه وكيوم آقايان ... نيرومند براي بزرگتر كردن آلت تناسلي ... بزرگ و كلفت كردن الت تناسلي مردان ...روش هاي بزرگ كردن الت | نحوه ... بزرگتر كردن آلت جنسي به روش ... بزرگ و كلفت كردن الت تناسلي ... راه حل طبيعي بزرگ کردن الت|راه های ...... آلت|روش كلفت كردن الت ... سايز آلت تناسلي|محصولات حجم دهنده الت آقايان ... نحوه خرید از ... تنگ و روان كننده ي آلت تناسلي زن... كننده ي آلت تناسلي زن - تنگ و ضد عفوني كردن ... يك آلـــت تنـاسـلي بزرگتر و ... كننده آلت آقايان ...
]]>
مرادی بازدید : 38 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
داروي گياهي بزرگ كننده آلت | قويترين ...داروي گياهي بزرگ كننده آلت | قويترين داروي افزايش ... پماد بزرگ و حجيم كننده الت مردان | پماد حجم ... داروي گياهي جنسينگ تقويت قواي جنسي ...... كردن زود انزالي دارو ايجاد كننده دير انزالي در مردان قويترين داروي گياهي بزرگ كننده آلت ... داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد ...داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و كلفت كننده الت تناسلي مردان - بهترين ... داروي گياهي بزرگ كننده الت - بزرگتر ...آلت مردان داروي گياهي بزرگ كننده ... خريد قرص بزرگ و كلفت كننده الت ..... گياهي بزرگ و كلفت كننده ... حجم دادن به آلت| بهترين داروي بزرگ ...حجم دادن به آلت| بهترين داروي بزرگ كننده آلت | مكمل گياهي ... الت | قرص گياهي بزرگ كننده آلت مردان ... آيا ميشود با داروهاي گياهي آلت مردان ...داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و كلفت كننده الت تناسلي مردان - بهترين ... داروي گياهي بزرگ كردن ، ك ي ر آلت ...... بزرگ كردن آلت با داروي گياهي ، قرص هاي بزرگ كردن آلت تناسلي ، قرص بزرگ كننده و تاخيري الت مردان ... قرص افزايش آلت - داروي افزايش سايز ...داروي بزرگ و كلفت كننده الت | خريد داروي گياهي بزرگ و كلفت كننده الت تناسلي مردان - بهترين ... قرص تاخيري | قرص تاخير انداز | داروي ...... و قطر الت تناسلي مردان بهترين قرص براي بزرگ كردن الت | جديد ترين قرص كلفت كننده الت داروي گياهي ... داروي گياهي تقويت كننده قواي جنسي ...... مردان +magna rx بهترين داروي بزرگ كننده آلت ... بزرگ كننده آلت مردان تا 6 سانتيمتر يك مكمل گياهي ... كلفت كننده | داروي كلفت كننده | بزرگ ...كلفت كننده | داروي كلفت كننده | بزرگ كننده الت مردان | ... آلت با روش هاي گياهي ... بزرگ كننده آلت بزرگ كننده آلت | بزرگ كننده سايز آلتبزرگ كننده آلت | بزرگ كننده سايز آلت, ... كينگ سايز جهت تاخير در انزال مردان داروي گياهي ... قويترين داروي گياهي بزرگ كننده آلت ...ساخت كشور كانادا. ويگركس بزرگ كننده آلت مردان تا 6 سانتيمتر يك مكمل گياهي كاملاً طبيعي ... راه حل براي سفت شدن آلت - داروي گياهي ...داروي براي بزرگ شدن الت مردان ... گياهي سفت و سخت كننده آلات مردان ... راه حل گیاهی بزرگ شدن الت داروي گياهي افزايش طول و قطر الت ...داروي گياهي بزرگ كننده آلت | قويترين داروي افزايش ... طول آلت بدون دارو | بزرگ كننده آلت مردان ... لوازم بزرگ كننده آلات مردان | قرص و ...... سايز الت ويژه مردان-بزرگ كننده خريد كرم تاخيري كينگ سايز جهت تاخير در انزال مردان داروي گياهي ... گياهان داروي قواي جنسـي - دارو گياهي ...گياهي افزايش بنيه جنسي بزرگ كننده آلت دارو ... داروي گياهي جنسينگ تقويت قواي جنسي مردان ... خريد بزرگ كننده و حجم دهنده الت ...مكمل گياهي براي بزرگ كردن آلت مردان-مگناركس magna+rx. قويترين داروي بزرگ كننده آلت و بهترين راه ... قويترين قرص بزرگ كننده آلت تناسلي ...... كردن زود انزالي دارو ايجاد كننده دير انزالي در مردان قويترين داروي گياهي بزرگ كننده آلت ... بهترين داروي گياهي افزايش طول و قطر ...... كرم بزرگ كننده و سايز دهنده آلت تناسلي مردان،كرم شارك پاور اصل ..... مردان بوسيله داروي گياهي.
]]>

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 262
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 401
  • بازدید کلی : 9,129